המכוניות המשפחתיות יתייקרו ב-3,000 שקל

הסיבה: התחזקות הין והדולר ■ דלק רכב: ההתיקרות תכלול גם את המותג מאזדה וגם את המותג פורד

מספר יבואני רכב מרכזיים צפויים להעלות בתחילת ינואר את מחירי כלי הרכב החדשים במחירונים בשל התחזקות שערי החליפין של הין היפני והדולר. ההתייקרות צפויה לנוע סביב 2%-3% או כ-2,000 עד 3,000 שקל בכלי רכב משפחתיים.

עם זאת, ייתכן שמשיקולים "חברתיים" ושיווקיים יעדיפו חלק מהיבואנים לשמור על העלאת מחיר מתונה יותר עד כ-1,500 שקל בדגמי מפתח משפחתיים. בענף אומרים כי "גם בשיעורים של 2%-3% מדובר בהתייקרות חלקית בלבד, שאינה משקפת את הפגיעה של שערי החליפין".

מדלק רכב נמסר כי עליית המחיר בינואר, בשיעור של מספר אחוזים, צפויה לכלול גם את המותג מאזדה וגם את המותג פורד. גם בחברת UMI מסרו כי יש כוונה להעלות מחירים בשיעור דומה בדגמים רבים של שברולט, אם כי לא בכולם. מחברת יפנאוטו נמסר כי בינואר צפויים המחיר לעלות, ייתכן שבאף בשיעור גדול מ-3%.

טויוטה כבר העלתה מחירים לפני מספר שבועות בכמה דגמים שמיובאים מיפן אולם מהחברה נמסר כי "המטבע היפני המשיך להתחזק מאז ההעלאה האחרונה ולא ניתן לפסול העלאה נוספת בינואר".

גם במכשירי תנועה העריכו כי עשויה לחול עליית מחירים בחלק מדגמי קרייזלר בשל התחזקות הדולר. בענף מעריכים כי גם יבואנים אחרים, שלא נפגעו משמעותית משערי המטבע דוגמת יונדאי עשויים "ליישר קו" עם עליית המחירים בשל שאיפת היצרנים לשמור על פערי מחיר תחרותיים קבועים.

יצוין כי הכוונות המוצהרות להעלות מחירים עדיין אינן משקפות את ההתייקרות שצפויה לחול עקב עדכון מדרגות המיסוי הירוק, שצפוי גם הוא לחול בינואר. רשות המיסים טרם פרסמה את מתווה העדכון אולם הוא צפוי להנמיך את רף הפליטה, שבגינו זכאים דמי רכב שונים להחזר המס הירוק. המהלך צפוי להשפיע בעיקר על כלי הרכב הזולים, שהטבת המס הירוק הייתה בהם משמעותית.

יצוין כי גם בינואר אשתקד הועלו מחירי המחירון של מספר דגמי מפתח בשיעור של 1,000 עד 2,500 שקל.