שינוי סטטוס: קניון הזהב בראשל"צ החל לפעול בשבתות

‎הרשתות בקניון התבקשו לפתוח בשבת, אך אמש רק מעט מהעסקים היו פתוחים

קניון הזהב בראשון-לציון פתח לראשונה את שעריו בשבת האחרונה. לפני ימים אחדים קיבלו הרשתות הודעה מהקניון על שינוי המדיניות והכוונה לפתוח את הקניון בשבתות, ובמסגרת זו התבקשו לפתוח את החנויות בשבת.

בימים האחרונים ערך הקניון שיווק פנימי למהלך, כאשר דיילות מטעם הקניון בישרו לכל המבקרים כי הקניון יהיה פתוח במלואו מהשבת הקרובה בשעה 11:00 בבוקר. לפי הערכות, הקניון העדיף לבצע שיווק פנימי של המהלך - ולא שיווק ארצי שעלול להיות כרוך גם בסיכון נוכח שינוי הסטטוס-קוו.

באמצע נובמבר 2011 יצא הקניון עם מהלך שיווק אגרסיבי, במסגרתו הוא מגריל בכל יום מכונית בין הלקוחות הרוכשים בסכום של 400 שקל ומעלה בקניון, ובסך-הכול 70 מכוניות. המהלך גובה בקמפיין תקשורתי רחב, אך עניין פתיחת הקניון הצפויה בשבתות נגרע ממנו.

לפי שעה, המהלך רושם הצלחה חלקית בלבד. לדברי מבקרים אמש (שבת) בקניון, הגיע קהל רחב, אבל רק מעט מהעסקים היו פתוחים, ביניהם גם סניף של רשת קסטרו.

בעוד שמרבית הפאוור-סנטרים פועלים בשבת, רק מעט מהקניונים בישראל פתוחים בשבת. בין הקניונים הפועלים בשבת ניתן למנות את קניון שבעת הכוכבים, קניון ארנה בהרצליה והקניונים בעיר אילת. נוסף אליהם גם הסינמה סיטי, שסניפו בראשון-לציון הוא מתחרה ישיר של קניון הזהב, בעיקר בתחום המזון.

עם זאת, גם קניונים שבהם פועלים בתי-קולנוע פתוחים באופן חלקי בשבתות. בקניון איילון ברמת-גן פתוחים בתי-הקולנוע והמזון המהיר, בקריון פועלים בנוסף לבתי-הקולנוע גם חלק מרשתות הקפה, ואילו בקניון רננים ברעננה ובקניון מודיעין של עזריאלי פועלים רק בתי-הקולנוע.

לדברי מנכ"ל קניון הזהב, דני טורקניץ, אמש פעלו 30 חנויות בקניון. "גם קודם היו עסקים שפעלו בשבת, כמו סופר-פארם, ארומה וסטימצקי. העיר ראשון-לציון מחונכת לעבודה בשבת, ויש כמה מתחמים מסחריים שפתוחים בשבת, כמו 'חונים קונים', הסינמה סיטי ו-G סנטר. אין לי ספק שאנחנו הופכים להיות פלטפורמה מצוינת, כי מקניון שבעת הכוכבים עד לאשדוד, אין שום קניון שפועל בשבת", אומר טורקניץ.