משתחרר הפקק ל-10,700 דירות בחוף התכלת בהרצליה?

עיריית הרצליה כינסה אתמול את בעלי הקרקעות במתחם חוף התכלת על מנת לדון בענייני התכנון שלו ■ מדובר בישיבה שנייה, לאחר שהישיבה הראשונה התקיימה בפברואר 2010

אחרי כמעט שנתיים במהלכן המתינו בעלי הקרקעות במתחם חוף התכלת בהרצליה למפגש שני של שיתוף הציבור בתכנון המתחם, כינסה אתמול עיריית הרצליה את הישיבה השנייה של שיתוף הציבור בתוכנית. במהלך הישיבה הציגה העירייה את החלופה הנבחרת לתכנון המתחם, שתהיה מוטת מגורים ותכלול 10,700 דירות.

‏מתחם חוף התכלת, הידוע כעתודת הקרקע הלוהטת בעיר, ושמכונה "הגוש הגדול של הרצליה", משתרע על פני 2,200 דונם בין גבול השיפוט של הרצליה עם תל אביב בדרום (אזור הקאנטרי קלאב ומלון מנדרין), חוף הים במערב, שדרות אבא אבן ואזור התעשייה מצפון וכביש החוף במזרח. רוב השטח מורכב מקרקעות בבעלות פרטית, בעוד שכרבע מהקרקעות הן בבעלות מינהל מקרקעי ישראל.

‏תכנון המתחם החל להתרומם לפני כשנתיים, כשבפברואר 2010, אחרי שנים של תהיות על גורל המתחם, כינסה עיריית הרצליה נציגי ציבור, נציגי שכונות ונציגי בעלי קרקעות לישיבה הראשונה של המועצה הציבורית, וזאת לצורך גיבוש התוכנית. באותה הישיבה הוצגו שלוש חלופות לתכנון המתחם: חלופה מוטת מגורים (10,700 דירות), חלופה מוטת תעסוקה (4,500 דירות ו-1.1 מיליון מ"ר לתעסוקה) וחלופה מוטת תיירות ונופש (3,500 דירות ו-634 אלף מ"ר למלונאות).

‏אבל כפי שפורסם ב"גלובס" בחודש שעבר, למרות שבמהלך אותה ישיבה ראשונה הובטחה ישיבה שנייה, בעלי הקרקעות המתינו כמעט שנתיים לקיומה, עד אתמול.

‏בישיבה השנייה, שהתקיימה אמש, הציגה ועדת ההיגוי לקידום התוכנית, בראשות האדריכל דני קייזר, את החלופה שנבחרה, והיא החלופה מוטת המגורים (10,700 דירות), שכוללת גם אזורי תעסוקה, מסחר ומלונאות.

‏אחד הגורמים שהביאו לעיכוב המשך התכנון היתה הבעייתיות שהטרידה את ראש העירייה, יעל גרמן, בחוסר הרצף בין מזרח העיר ומערבה. בישיבה אתמול הוצג פתרון לבעיה זו בדמות "גשר קשר", שיהווה חיבור בין שני צדיה של העיר וייאפשר גישה של כלי רחב ממזרח העיר דרך מרכזה ועד האזור החדש. זאת באמצעות גשר שיחצה את כביש החוף ואת נתיבי איילון.

העירייה ציינה אתמול בישיבה כי המתחם נכנס לשלבי תכנון וכי היא מקווה שתוך כמה חודשים תועבר התוכנית לדיוני הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה.

חברי עמותת חוף התכלת, המייצגת כ-200 משפחות המחזיקות בקרקעות במתחם, היו שבעי רצון על קיום הדיון אמש וקיוו שהפעם תהיה עמידה בלוחות הזמנים שנקבעו לקידום התוכנית.