ורשבסקי: "ערוץ 10 דרך על יבלת של איש חשוב בתחקיר"

מנכ"ל ערוץ 10 כיוון את דבריו בוועידת ישראל לעסקים לראש הממשלה בנימין נתניהו ■ "הרגולטורים רוצים ערוצי ברודקאסט חלשים; זה לא עניין של ימין ושמאל"

"המשמעות של ההחלטה של ועדת הכלכלה היא שאנו צריכים לשלם 44 מיליון שקל עד סוף השנה, כסף שאינו קיים היום" - כך אמר הערב (ב') יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, בשיחה מיוחדת בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

ורשבסקי הגיע לוועידת ישראל לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת דחתה היום את ההצעה לפרוס את חובות ערוץ 10 - החלטה שמשמעותה היא ככל הנראה סגירת הערוץ.

לריכוז כל הידיעות מוועידת ישראל לעסקים 2011 - לחצו כאן

"אני מנכ"ל, יש לי בעלי מניות, והם יצטרכו לקבל את ההחלטה, אחרי הדיון הלכתי לעובדים וניסיתי להרגיע אותם, זה לא פשוט. זאת למרות שהעובדים הם ידועי סבל, לא היה להם רגע דל, לא לעובדים ולא לבעלי המניות. זהו שיא המשבר, והם חווים את זה מאוד קשה".

עוד הוסיף ורשבסקי בהתייחס לדיון בוועדת הכלכלה היום: "הייתה משמעת קואליציונית, לא ראינו אי-פעם כזו משמעת הרבה שנים. לא ביקשנו מחיקת חובות, ביקשנו דחייה. אנחנו משלמים ריבית שאג"ח זבל מתקרב לריבית הזו".

"מנסים להכניס משקיע נוסף"

"אנו מכיר את עיתונאי ערוץ 10, לבוא ולהגיד שהם שמאל קיצוני זו השמצה. הם דרכו בעבר על יבלות של ברק, שרון ואולמרט - ואז זה לא היה ימין ושמאל", הבהיר ורשבסקי. "זה היה תפקיד התקשורת. הניסיון להפוך עכשיו את הסיפור לימין ושמאל זה מקומם, וזה ממש לא כך".

לדבריו, "המשאבים של בעלי המניות מוגבלים. אנחנו במשא-ומתן להכניס משקיע נוסף לערוץ, אבל רק אם נסדיר קודם את החוב. הדיונים מתנהלים עם בעלי המניות, ואני מקווה שזה יתקדם. בעלי המניות השקיעו 1.3 מיליארד שקל מכספיהם ללא תספורת וללא כלום, וזה ראוי להערכה, ובמקום הערכה אומרים להם 'תביאו עוד'".

"בעלי המניות של הערוץ - דבר נדיר בהוויה הישראלית - אנחנו רואים אצלם התגייסות ודבקות במשימה. אני במקומם הייתי מתייאש, ואל לנו לבוא אליהם בטענות. קודמיי הם לא כישלון ניהולי, וגם אני לא", ציין ורשבסקי.

במבט קדימה אמר ורשבסקי: "אנחנו ננסה את כל שביכולתנו על מנת לשכנע את חברי הכנסת שבקריאה השנייה והשלישית במליאה לא יצביעו נגדנו". עם זאת, ורשבסקי ציין כי הוא סקפטי שזה יקרה - בגלל המשמעת הקואליציונית.

נזכיר כי ועדת הכלכלה דחתה היום את ההצעה לאפשר פריסת חובות לערוץ 10, ברוב של 8 בעד ו-5 נגד. המשמעות: אם לא יימצא משקיע שיזרים תמלוגים ודמי זיכיון בסך 60 מיליון שקל, או שבעלי המניות יוסי מימן, רון לאודר וארנון מילצ'ן יחליטו להזרים את הכסף - ערוץ 10 ייסגר בעוד כ-3 שבועות.

בעקבות ההחלטה אמר היום מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, כי "הערוץ יוחשך ב-27 בינואר 2012". מערוץ 10 נמסר בתגובה: "רשמו לפניכם, ביום שני 12 בדצמבר 2011 בשעה 10:20, בית המחוקקים בישראל, בהוראת משרד ראש הממשלה, סגר את ערוץ 10".