הזוכים באות העשייה החברתית: קבוצת פישמן ואבי נאור

קבוצת פישמן, בית איזי שפירא ואיש העסקים אבי נאור, הם הזוכים השנה ב"אותות האפקטיביות" בתחום העשייה החברתית של ארגון מידות

קבוצת פישמן, בית איזי שפירא ואיש העסקים אבי נאור, הם הזוכים השנה ב"אותות האפקטיביות" בתחום העשייה החברתית, של ארגון מידות. הזוכים, שקיבלו את האותות בכנס שערך היום (ג') הארגון בשיתוף מעלה, שיתופים וגיידסטאר, נבחרו על ידי ועדה ציבורית בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס מאיד שמגר. מידת האפקטיביות נקבעה על פי היקף התרומה ביחס למחזור או להון האישי, בדיקת אסטרטגיית התרומה, תהליכי המדידה של השפעת התרומה על המוטבים ועוד.

קבוצת פישמן זכתה באות "התאגיד האפקטיבי ביותר" בזכות עידוד העסקה של בעלי מוגבלויות והשקעה במיזמים שונים בתחום. בנימוקי הוועדה הציבורית נכתב: "בבחירתכם לפעול בעשר השנים האחרונות בתחום שבעבר לא משך משקיעים חברתיים רבים, הפגנתם דוגמה אישית ומנהיגות חברתית ראויות לציון, לחשיבות השילוב של אנשים עם מוגבלויות ולשיפור הדימוי החברתי של קליטתם בשוק העבודה". הוועדה התרשמה גם מהשימוש שעושה הקבוצה בהון העסקי והאנושי שלה, והשקעתה בתחום הן באמצעות תרומות והן על ידי רתימת עובדיה לפרויקטים התנדבותיים. קבוצת פישמן מונה שורה של חברות בבעלות מלאה או חלקית של איש העסקים אליעזר פישמן, בין היתר בתחומי הנדל"ן, קמעונאות, תעשייה, תקשורת והיי-טק.

איש העסקים אבי נאור, שהקים את עמותת "אור ירוק" לשינוי תרבות הנהיגה בישראל ואת "קרן אורן" המסייעת לילדים בסיכון, זכה באות "המשקיע החברתי האפקטיבי". בנימוקי הוועדה נכתב: ""על מעורבותך האישית בהשקעה חברתית ארוכת טווח בתחומים מגוונים - בחלקם כפורץ דרך וכיזם, בהיקף כספי מרשים ויוצא דופן במשך שנים. כמו כן, על יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גורמים בממשלה, ברשויות מקומיות, פילנתרופים בארץ ובחו"ל, באקדמיה ועוד, על מנת למנף את ההשקעות החברתיות, וכן על השקעה ביצירת תשתית ראויה אשר מאפשרת נתינה אפקטיבית ומדידת תפוקות ותוצאות, ותהליכי הפקת לקחים".

עותת 'בית איזי שפירא', המתמחה בטיפול ובשיפור חיי ילדים ובוגרים עם מוגבלויות ובתמיכה בבני משפחותיהם, זכתה באות העמותה האפקטיבית ביותר. בנימוקי הוועדה נכתב בין היתר: "על פיתוח מודלים חדשניים ואיכותיים אשר הופצו ברחבי הארץ והעולם (דוגמת מעון יום שיקומי ראשון לגיל הרך, מרפאת שיניים לאנשים עם מוגבלויות, פיתוח שיטת הטיפול הרב חושי ועוד) ועל סיוע לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות".

** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"