צפו: "לא נעצור עד שנקים את מדינת ישראל החדשה"

פעילי המחאה החברתית הגיעו לוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס" - והוכיחו שהמחאה עדיין כאן

מחזה לא שגרתי אתמול (ג') בוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס", במעין מפגן ראווה של פעילים חברתיים במטרה להוכיח שהמחאה החברתית עדיין חיה ובועטת.

בפאנל שעסק במחאה החברתית, בו השתתפו איציק שמולי, סתיו שפיר ואיציק אלרוב, נפתח הדיון לשאלות מהקהל ואז אירעה התפתחות לא צפויה. למיקרופון ניגשה אורלי בר לב והחלה להקריא הצהרה, תוך שפעילים אחרים באולם הצטרפו אליה והקריאו את ההצהרה באופן סימולטני. ההצהרה נשמעה כמעין "הכרזת עצמאות" של "מדינת ישראל החדשה", כפי שהפעילים רואים אותה.

"מדינת ישראל החדשה תהיה מושתת על יסודות החירות, השוויון והצדק. מדינת ישראל החדשה תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני לכל אזרחיה בלי הבדל דת גזע ומין. מדינת ישראל החדשה תדאג לחלוקה צודקת של המשאבים הכלכליים והחברתיים", קראו הפעילים. בהמשך הוסיפו: "כולנו בני אדם. כולנו שווים, כולנו ערבים זה לזה, לא ניתן לאיש לפלג אותנו באמצעות הפחדה ושיסוי. ימין ושמאל, דתיים וחילונים, יהודים וערבים, גברים ונשים, עניים ועשירים - כולנו חיים כאן יחד. האחווה ושיתוף הפעולה בינינו יביאו לשגשוג שלנו. הכוח בידינו, לא ניכנע לא נירתע ולא נעצור עד שנקים מחדש חברה צודקת הגונה ושפויה היא מדינת ישראל החדשה".

צפו באנשים שהפתיעו את באי ועידת ישראל לעסקים 2011 ושזכו למחיאות כפיים רמות מצד הקהל.