עיריית ת"א תבנה בעצמה דיור בר-השגה בשכונת שפירא

על-פי המתווה של הפרויקט, יחידות הדיור תהיינה בעלות 3 או 4 חדרים, ותוצענה להשכרה במחיר הנמוך בכ-25% ממחירי השכירות בשוק

לאחר כישלון המכרז הראשון שהוציאה עיריית תל אביב לדיור בר השגה בתחומה, בשכונת שפירא בדרום העיר, מסתמן כעת כי העירייה בעצמה תהיה זו שתבנה את הפרויקט.

"ביום חמישי הקרוב תובא לאישור ועדת כספים של העיריה החלטה לפיה העירייה תישא בעלויות המלאות של בניית 69 יחידות לדיור בר השגה בשכונת שפירא". כך נמסר היום (ד') מהעירייה, "את הבנייה תבצע החברה העירונית עזרה ובצרון, והיא מיועדת להסתיים בחציה השני של שנת 2013".

עוד הוסיפו ואמרו בעירייה כי "פרויקט שפירא הינו הפרויקט הראשון שיצא למכרז. בעקבות פער גדול במיוחד בין אמדן העירייה במכרז שפורסם, לבין ההצעה היחידה שהוגשה, ולאחר בחינת חלופות שונות לקידום בניית המיזם, הנחה ראש העירייה שלא לצאת למכרז נוסף, אלא לבנות את יחידות הדיור מתקצוב עירוני מלא".

על פי המתווה של הפרויקט, יחידות הדיור תהיינה בעלות 3 או 4 חדרים, ותוצענה להשכרה במחיר הנמוך בכ-25% ממחירי השכירות בשוק. בשלב זה טרם הוחלט מה יהיה מספר הדירות המדוייק אשר יוקצה לדיור בר השגה, מתוך 69 היחידות המיועדות לבנייה, אולם לכל הפחות תהיינה 45 דירות שיופנו להשכרה לזכאים. צעירים ומשפחות שיעמדו בקריטריונים לדיור בר השגה שקבעה העירייה, יוכלו להיכנס להגרלה לקבלת זכאות, כאשר הזוכים יוכלו לחתום על חוזה שכירות של עד 5 שנים.

כזכור, בעוד מדינת ישראל מתמהמהת בקביעת ואישור קריטריונים לזכאים, עיריית תל אביב הייתה הראשונה לגבש קריטריונים בנושא זה. בשנים האחרונות פעלה ועדה שמינה ראש העיר, רון חולדאי, שבעקבותיה אושרו על ידי הנהלת העירייה ומועצת העיר קריטריונים לזכאות ומספר פרוייקטים עירוניים.

"אני מקווה שפרוייקט זה יהיה הראשון מיני רבים במדינת ישראל, וזאת במטרה לאפשר הענקת סיוע בדיור לכמה שיותר זכאים" אמר חולדאי, "בהעדר מענה ממשלתי וחקיקתי לנושא דיור בר השגה, לקחנו על עצמנו כבר לפני כמה שנים להוביל את הנושא וליצר תשתית שתוכל לסייע גם לרשויות אחרות. אני קורא לממשלת ישראל להשלים את החקיקה הנדרשת על מנת שניתן יהיה לספק דיור בר ההשגה לציבור רחב יותר במדינה כולה".