החל מהבוקר: הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות ישבות

(עדכון) - הסיבה להשבתה: "תנאי העסקה קבלניים" ■ בטכניון ובאוניברסיטת בר אילן הודיעו כי לא יישבתו ■ וועד ראשי האוניברסיטאות טוענים כי הסגל מנצל את המחאה החברתית לשביתה

כ-9,300 מרצים ועוזרי הוראה לא יגיעו הבוקר (א') לאוניברסיטאות זאת במחאה על "תנאי העסקה קבלניים". השביתה עליה הכריזו אתמול בערב, עתידה להתקיים ללא הגבלת זמן. השובתים הם הסגל האקדמי הזוטר שטוען שחלה נסיגה במשא ומתן שקיימו לאחרונה במטרה לקבל תוספת שכר. מי שעתיד לסבול במיוחד הם הסטודנטים שנקלעו בעל כורחם לתוך המאבק.

עם זאת, הסגל הזוטר בטכניון ובאוניברסיטת בר אילן הודיע כי לא ישתתף בשביתה הצפויה. סכסוך העבודה החל כבר בתחילת שנת הלימודים האקדמית, כשביומה הראשון התקיימה שביתה בת יום אחד. כבר אתמול הורגשו שיבושים באוניברסיטת בן גוריון בנגב וכן באוניברסיטת תל אביב.

מנגד, ועד ראשי האוניברסיטאות טוענים כי הסגל הזוטר רוצה לנצל את המחאה החברתית לשביתה. "ההשוואה בין המרצים ועוזרי הוראה לבין עובדי קבלן מגוחכת, וכל מטרתה לתפוס באופן ציני טרמפ על גל המחאה הציבורית", נמסר מהוועד. כבר לפני חודש הושבתו הלימודים באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת חיפה ובפקולטה לחקלאות ברחובות.