לא אצלי בבית: ברק אובמה אוסר על בנותיו להיכנס לפייסבוק

זאת, רק כשהן יתבגרו בלפחות 4 שנים ■ בקמפיין הבחירות שלו ב-2008 אובמה עשה שימוש נרחב ברשתות החברתיות ואף גייס מיליוני דולרים ■ כיום הוא דואג לעדכן את דף הפייסבוק האישי שלו באופן יומיומי

לפי דיווח ב-IBN LIVE, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אוסר על בנותיו להתחבר לרשת החברתית פייסבוק, למרות שהוא עצמו עשה שימוש נרחב ברשת במהלך קמפיין הבחירות האגרסיבי שלו כבר ב-2008.

מי שכונה "הנשיא הראשון של המדיה החברתית" טען שהוא "אינו רואה כל סיבה להעלות לעיני-כל פרטיים אישיים על משפחתו, שכן הוא אינו רוצה שאנשים זרים יבחנו בעיניים ביקרותיות את ענייני המשפחה האישיים", כך הוא צוטט באחד הראיונות שנערכו עמו.

לאובמה שתי בנות, כאשר הבכורה מביניהן, מאליה, היא בגיל 14 והצעירה יותר, סאשה, בגיל 10, כאשר לפי הדיווח אובמה אסר עליהן להשתמש בפייסבוק רק כאשר הן יתבגרו בלפחות 4 שנים.

התייחסותו של אובמה לפייסבוק והשמירה על הפרטיות של משפחתו הם עניין אירוני במידה מסוימת, שכן במהלך קמפיין הבחירות שלו הוא עשה שימוש נרחב ברשתות החברתיות ובאמצעותן קרא לכולם להצביע עבורו ואף גייס באמצעותן מיליוני דולרים.

דף הפייסבוק האישי שלו, המונה כ-24 מיליון "לייקים", נשאר המפתח העיקרי שלו במאמציו להיבחר מחדש והוא דואג לעדכנו באופן יומיומי ואף לפרסם דברים אישיים. כך למשל, באחת מתוך עשרות התמונות שהוא העלה לדף הפייסבוק הוא נראה שוחה בים עם בתו הצעירה.

דוגמא נוספת ועדכנית יותר הייתה לפני מספר ימים כאשר הוא העלה לדף הפייסבוק שלו תמונת פורטרט של המשפחה שלו שגררה אחריה כ-71 אלף "לייקים" ועוד כ-11 אלף תגובות.