טאבלט של Archos - סביר ולא יקר

ה-80 G9 של חברת ארקוס הצרפתית הוא מחשב לוח לא יקר, שבהחלט מציע אלטרנטיבה (נחותה) למי שלא רוצה לקנות מכשיר ב-2,000 שקל ומעלה

הטאבלטים הפכו למוצר המוני בשנה האחרונה, כאשר אחד הסממנים לכך הוא מכירה של מוצרים זולים בקטגוריה, שמספקים בעיקר תג מחיר שפוי אבל לא מצליחים לתת חוויה קרובה לזו של האייפד מבית אפל. כזה הוא גם הטאבלט של חברת ארקוס הצרפתית, המוכרת בעיקר מתחום נגני המוזיקה.

עיצוב ומידות: הפלסטיק שעוטף אותו והמראה הקצת אפור מספקים תחושה של מחשב לוח זול ורגיש. ה-G9 שוקל 465 גרם, הוא יחסית דק 11.7 מ"מ ויש לו גם סטנד פנימי נשלף, שמאפשר להציב אותו על השולחן בצורה נוחה לצפייה בסרטים. מעבר לזה, בצד האחורי גם ניתן למצוא מתאם פנימי לשילוב עתידי של מודם סלולרי דרך חיבור USB.

מסך: גודל סביר בהחלט של 8 אינץ' - קצת פחות מהאייפד, אבל הרבה יותר נוח ממסכי 7 אינץ' שאפשר למצוא בטאבלטים אחרים בשוק. איכות המסך בסך הכל מוצלחת ומספקת תצוגה יפה, והגודל נוח לאחיזה בידיים ולצפייה בסרטים.

ממשק: אנדרואיד בגרסה 3.2 (האניקומב) מבית גוגל, המיועדת לטאבלטים וכוללת אופציה להגדלת גודל מסך האפלקיציות (דבר חשוב, מכיוון שכמות האפליקציות לטאבלטי אנדרואיד אינה מספיק גדולה). ממשק האנדרואיד נקי, ללא תוספות מיוחדות של ארקוס. הפריע לנו שאין כפתור מעבר בין עברית לאנגלית במקלדת - צריך ללחוץ על אייקון קטן לצד השעון ואז לבצע לחיצה נוספת.

חומרה: מעבד כפול ליבה של ARM במהירות 1 ג'יגה הרץ. למרות זאת הטאבלט לפעמים גמגם. יש כאן גם אינטרנט אלחוטי, בלוטות', GPS ומצלמה קדמית לניהול שיחות וידיאו.

בשורה התחתונה: הארקוס הוא טאבלט לא יקר, שבהחלט מציע אלטרנטיבה (נחותה) למי שלא רוצה לקנות מכשיר ב-2,000 שקל ומעלה.

מחיר: באג החלה למכור את הארקוס לפני יותר מחודשיים ב-1,400 שקל לגרסת 16 ג'יגה, אולם עכשיו מציעה באתר שלה רק גרסת 8 ג'יגה ב-1,350 שקל. לפי דעתנו, הורדה של 50 שקל לגרסה שמגיעה עם חצי מהזיכרון, היא מאוד לא הוגנת.

ציון: 8.