הנשים יישבו מאחור: חרדים יקימו תחבורה ציבורית פרטית

דיווח גל"צ: אחד מגדולי הרבנים האשכנזים בארץ פנה לחמישה אנשי עסקים חרדים בבקשה שיקימו חברה שתספק תחבורה ציבורית לחרדים, בחינם ■ החברה תקיים נסיעות פנימיות בירושלים ומספר מסלולים בנסיעות בינעירוניות

על רקע הסערה הציבורית סביב "קווי המהדרין", אחד מגדולי הרבנים האשכנזים בארץ פנה לחמישה אנשי עסקים חרדים בבקשה שיקימו חברה שתספק תחבורה ציבורית לחרדים, בחינם. לפי התכנון, החברה תקיים נסיעות פנימיות בירושלים וכן הסעות בינעירוניות בקווים ירושלים-בית שמש וירושלים-אשדוד - כך דווח היום (ב') בגלי צה"ל.

עורכי הדין של הקבוצה טוענים כי הדבר בלתי חוקי רק כאשר נגבה תשלום מהנוסעים, ומאחר והנסיעה תהיה מסובסדת - אין בכך עבירה על החוק. החרדים צפויים לתרום מיליונים מכספם בכל חודש. הפגישה בין המיליונרים החרדים לגדול הדור צפוייה להתקיים כבר הערב, על-פי התכנית, הקווים יתחילו לפעול כבר בעוד כחודש. במשרד התחבורה אומרים שלא התקבלה כל פנייה בנושא, ושכל חברת הסעות בעלת סממנים של תחבורה ציבורית צריכה לקבל את אישור המשרד.

שר התחבורה, ישראל כץ, הצהיר אמש כי לא יאפשר פגיעה בנשים הנוסעות בתחבורה ציבורית: "בישראל של שנת 2011 לא תהיה הפרדה בין גברים ונשים. אנו מכבדים אמונות ונורמות של קבוצות בחברה, אך לא אתן שהדבר יעשה תוך כפייה על נוסעים אחרים", אמר כץ בפגישה עם טניה רוזנבליט, האישה שבמהלך נסיעתה שלשום בקו 451 מאשדוד לירושלים התבקשה לעבור למושבים האחוריים - וסירבה. מוקדם יותר היום, הורה השר לאגף הפיקוח במשרדו, לפתוח בחקירת נסיבות המקרה.

משרד התחבורה הודיע היום יפעל נגד ההפרדה הכפויה בין נשים לבין גברים בתחבורה הציבורית. מוקד מידע חדש ירכז תלונות של נוסעים בנוגע לאלימות פיזית או מילולית באוטובוסים, ומספרו 03-9545445. בנוסף, שר התחבורה, ישראל כץ, הורה לחקור את התנהלות נהג אגד שדרש מהנוסעת טניה רוזנבליט מאשדוד לעבור לספסלים האחוריים בקו 451 בשל דרישת חרדים.