נוסעים בקווי מהדרין של אגד? תשלמו פחות, הרבה פחות

באגד, אגב, יסתירו מכם את המידע הזה ויספרו לכם רק על הקווים היקרים ■ דוגמה: נסיעה מבני-ברק לצפת תעלה 36 שקל בקו מהדרין, לעומת 45 שקל בקו רגיל - שיוצא רק פעם אחת ביום

על אף הסערה הציבורית בימים האחרונים סביב קווי המהדרין, בבני ברק ממשיכים בהפרדה בין המינים באוטובוסים של אגד - גברים מלפנים, נשים מאחור.

אלא שכוח הקנייה של הציבור החרדי מאלץ למעשה את אגד להעניק להם תנאים מפליגים בהרבה, כמו למשל הגברת תדירות האוטובוסים ומחירים זולים בהרבה. כאן לא מדובר בחברות פרטיות, אלא בחברות תחבורה ציבוריות שזוכות לסבסוד של מאות מליוני שקלים בשנה מכספי המיסים של הציבור.

והנה מספר דוגמאות להוזלות: נסיעה מבני ברק לצפת תעלה 36 שקל בקו מהדרין, לעומת 45 שקל בקו רגיל - שיוצא רק פעם אחת ביום. נסיעה מפתח תקווה לירושלים תעלה 24.5 שקל בקו רגיל לעומת 20 שקל בקו מהדרין. אוטובוס מנתיבות לירושלים עולה 40 שקל בקו רגיל לעומת 24 שקל בקו מהדרין, ואם תרצו לנסוע מערד לאשדוד, תשלמו 47 שקל לעומת 24 שקל בקו מהדרין.

בשיחה עם שירות הלקוחות של אגד ניסינו לברר את הסיבה להבדלים במחירים. אבל שם יתנו לכם קודם את מחיר האוטובוס הרגיל והיקר יותר, ואם תתעקשו ותבקשו קו מהדרין - תגלו שהציבור החרדי זוכה גם למחירים טובים יותר וגם לתדירות גבוהה יותר של אוטובוסים. "אין לי הסבר", אמר לנו המוקדן של אגד.

התגובות להפרשי המחירים, כצפוי, סוערות. " אם יש אנשים שמשלמים פחות - כולם צריכים לשלם פחות", אמר אלעד פוסטן, מנכ"ל תנועת התעוררות.

ולמרות העליהום, בבני ברק לא מתרגשים מהאיומים של שר התחבורה נגד קווי המהדרין ויודעים שההסדר הזה ימשיך להתקיים, כפי שהתקיים במשך שנים. וכך יוצא שהציבור שמוחה נגד הפרדת הנשים בקווים הללו - הוא זה שלמעשה ממשיך לממן אותה.

מחברת אגד נמסר בתגובה: "תעריפי הנסיעה באוטובוס נקבעים על ידי המפקח על התעבורה בדרכים. משרד התחבורה וכל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל פועלים לפי הנחיות אלו ללא כל מרחב תמרון.

ממשרד התחבורה נמסר: "הפרשי התעריפים בתחבורה הציבורית הבינעירונית נובעים מסיבות היסטוריות שנקבעו לפני שנים רבות ולא מתוך רצון להעדיף אוכלוסיה זו או אחרת. מזה זמן מה פועל משרד התחבורה להאחדה של כל תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בישראל ולתיקון התעריפים הנדרשים".