תוסס: שינויים בפרסום של החברה המרכזית למשקאות

תקציב הפרסום של המותג נביעות עובר ליהושע TBWA ובאומן-בר-ריבנאי מקבלים את פריגת וקרלסברג

החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה) עורכת סדרת שינויים במערך הפרסום שלה: ל"גלובס" נודע, כי בחברה מחזקים משמעותית את משרד הפרסום יהושע TBWA ובמקביל מצרפים למערך הפרסום של החברה את משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

במסגרת המהלך מקבל יהושע TBWA לטיפולו את תקציב הפרסום של המותג נביעות. התקציב טופל עד עתה במשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי. בשנת 2011 הוא פרסם בהיקף של כ-9 מיליון דולר במחירי מחירון עפ"י ההערכות, צפוי המשרד לקבל בקרוב גם את מותגי הבירה שמטופלים בשלמור-אבנון-עמיחי - טובורג וסטלה ארטואה.

באומן, שלא היה עד עתה חלק במערך הפרסום של החברה, יתחיל לטפל בינואר במותגים פריגת וקרלסברג. קרלסברג טופל עד עתה בגלר-נסיס ופריגת היה המותג היחידי שנותר ב-JWT ישראל, שמוצא עצמו כעת מחוץ למערך הפרסום של החברה. המותג פריגת פורסם ב-2011 בהיקף של 7 מיליון דולר במחירי מחירון.

החברה המרכזית למשקאות היא אחד מהמפרסמים הגדולים ביותר בישראל וממוקמת באופן קבוע בדירוג עשרת הגדולים. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי ב-2010 עמד היקף הפרסום של החברה על 75.3 מיליון שקל שדירגו אותה במקום השישי בדירוג המפרסמים. החברה ידועה בקשרים ארוכי הטווח שהיא מנהלת עם הספקים שלה ובכך שהיא איננה ממהרת לערוך שינויים במערך הפרסום והמדיה.

שינוי ברכש המדיה?

מערך הפרסום של החברה הורכב עד עתה באופן הבא: JWT טיפל בפריגת; משרד הפרסום דחף מטפל במותגים קוקה-קולה, דיאט קוקה-קולה וקוקה-קולה זירו; יהושע TBWA מטפל בכל המותגים של טרה - לרבות במותג מולר; שלמור-אבנון-אמיחי מטפל במותגים נביעות, נסטי, קינלי, סודה, טובורג וסטלה ארטואה; וגלר-נסיס מטפל במותגים ספרייט, פנטה, קרלסברג, קול ויין תבור.

עפ"י הערכות, צפויים עוד שינויים במערך הפרסום. סימני שאלה מרחפים גם על ניהול תקציבי הפרסום של מותגי המשקאות פאנטה ספרייט וקינלי, המתנהלים בגלר ובשלמור.

התפתחות נוספת, שעולה לסדר היום אחת לכמה שנים, עשויה להיות בתחום רכישת המדיה. בסוף 2012 מסתיים הסכם ההתקשרות עם חברת המדיה קראט מדיה ואן הרוכשת את המדיה לכל מותגי הקבוצה. יתכן כי גם בתחום זה צפויים שינויים.