מחר בכנסת: דיון נוסף על ערוץ 10; פרס: "חרד לענף כולו"

‎‎יו"ר ועדת הכלכלה הסכים לדון שוב בדחיית חובות הערוץ, אולם הקואליציה צפויה לטרפד את ההצעה‏ ■ פרס: "זהו מאבק על אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל. אף אחד מאיתנו, ודאי שלא אני, אינו יכול להישאר ניטראלי מול מאבק כזה"

‏‎‎נושא דחיית החובות של ערוץ 10 חוזר אל שולחן ועדת הכלכלה של הכנסת. זאת לאחר שחבר הכנסת איתן כבל ("העבודה"), החליט לנסות להעביר את סעיף הבקשה לדחיית חובות הערוץ בשנה אל תוך חוק רשות השידור. יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה הכהן, נעתר לבקשתו של כבל אולם היא צפויה להיות מטורפדת שוב על-ידי הקואליציה.

עוד בוועדת הכלכלה של הכנסת, הוחלט לפצל מחוק רשות השידור שלושה סעיפים ובמרכזם הסעיף, עליו פורסם לראשונה ב"גלובס", על מכירת נכסי הנדל"ן של רשות השידור לטובת מימון הרפורמה. ההצעה, שעלתה בראשונה על-ידי ח"כ אופיר אקוניס, צפויה לעבור מחר בכנסת ול"גלובס" נודע כי ברשות השידור משלימים בימים אלו את שערוך כל נכסי הרשות שצפויים להגיע ל-400 מיליון שקל. עלויות הרפורמה אמורות להגיע ל-700 מיליון שקל, כאשר באוצר ביקשו בעבר לממן חלק ניכר מהן באמצעות העלאת האגרה, תוכנית שנגנזת לאור אישור הפחתתה בכנסת אתמול.

בתוך כך, ערכו בכירי ערוץ 10 פגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס במטרה לרתום אותו למאבקם. בפגישה שהתקיימה היום נכחו מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי, מנכ"ל החדשות, אורי רוזן, העיתונאי הוותיק מוטי קירשנבאום, כתבים, מפיקי שטח, צלמים ועורכים.

פרס אמר לאורחיו, כי מדובר "במאבק על אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל. אף אחד מאיתנו, ודאי שלא אני, אינו יכול להישאר ניטראלי מול מאבק כזה".

לדבריו, הוא "חרד מאד מכך שמדובר כאן לא רק על 3,000 עובדים שפרנסתם עלולה להיפגע, אלא גם מההשלכות שיהיו לסגירת הערוץ על כל ענף התקשורת בישראל. זה עלול להחליש את המעמד של כל העוסקים בתקשורת ולטעת ספק לגבי היכולת להתפרנס ממקצוע התקשורת והעיתונאות וזו פגיעה חמורה. לאורך ההיסטוריה מדינת ישראל הגיעה להסדרים במיליארדי שקלים, למשל במשבר הבנקים שנקלעו לגירעון של 7 מיליארד דולר והמדינה שילמה. תקשורת זה פחות חשוב? יש לשמור כאן על חוש פרופורציה גם לגבי המספרים".