חברי הרשות השנייה לא יגיעו לדיון ערוץ 10 בכנסת

יו"ר הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, הורה לחברי מועצת הרשות לא להגיע מחר בבוקר לוועדת הכלכלה

יו"ר הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, הורה לחברי מועצת הרשות לא להגיע מחר בבוקר לוועדת הכלכלה. זאת, לאחר פנייתם אליו בבקשה כי יאפשר לחמישה מהם להגיע לוועדת הכלכלה ולהשמיע את עמדתם בנוגע לערוץ 10 אשר לתחושתם אינה מקבלת "משמעות ובולטות".

במכתב שנשלח ליו"ר מועצת הרשות השניה, כתבו חברי הוועדה - מר אייל מלובן, ד"ר מירב אלוש לברון, ד"ר עליזה לביא, ד"ר דליה זליקוביץ והגברת רונית אנטלר - כי הם למדים מהתקשורת באחרונה על טענות קשות שמושמעות על-ידי ערוץ 10 ועיתונאים אחרים באשר להחלטה לא לדחות את החוב.

"אל לנו לטמון את ראשנו בחול ולהעמיד פנים כאילו הדברים הללו אינם נוגעים לנו, כאילו מדובר במאבק תקשורתי על דימויים בין הצדדים הניצים, שאינו מענייננו. שתיקתנו בהקשר זה אינה מתקבלת על הדעת".

לדבריהם, העמדה בעד דחיית החוב אינה קל ואין הם מקלים באחריותם של בעלי המניות על עתידו הכלכלי של הערוץ. "אנו חרדים מן האפשרות כי ייפגע הפלורליזם החדשותי בישראל, יינזק חופש הביטוי ותידרדר היצירה. בנוסף, לאי סגירת הערוץ יש גם היגיון כלכלי מובהק עבור אוצר המדינה... לפיכך, אנו סבורים כי ראוי לאשר את בקשת ערוץ עשר לדחות החוב ולהגיע במידי להסדר נאות עם הערוץ ללא עיכובים מיותרים נוספים".

כאמור, בתגובה לדברים ענה יו"ר מועצת הרשות השניה, אילן אבישר, כי הוא אינו מאשר את הגעתם מחר לוועדה.

דוברת הרשות מסרה כי מאז ומתמיד הרשות השנייה מיוצגת בוועדות הכנסת ע"י יו"ר המועצה והמנכ"ל בליווי יועמ"ש וכך גם בדיון זה. עמדת המועצה בנושא ערוץ 10 כפי שבאה לידי ביטוי בהחלטת כלל חברי המועצה בישיבת המועצה האחרונה הובאה לידיעת הציבור גם באמצעות כלי התקשורת ואתר האינטרנט.