אושרה מחיקת חוב בהיקף 176 מיליון ש' של רשות השידור

ועדת הכלכלה אישרה את הארכת סמכותו של השר הממונה על רשות השידור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ■ מחיקת ההתחייבויות בתחום היצירה תעבור לקריאה שנייה ושלישית

ועדת הכלכלה אישרה היום (ב') בכנסת את הארכת סמכותו של השר הממונה על רשות השידור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, למחוק את ההוצאה הנדרשת בחוק על יצירה ישראלית העומדת על 36% מתקציב הטלוויזיה, 176 מיליון שקל. בשבוע הבא צפוי החוק לעלות לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

במהלך הדיון שניהלה ועדת הכלכלה בראשות ח"כ כרמל שאמה הכהן, התייחס נציג היוצרים הדוקומנטריים, ניר טויב, להחלטה של הממשלה בנוגע למחיקה הרטרואקטיבית של הכספים ליצירה. "נוצר מצב לא נורמלי שהערוצים המסחריים נמצאים תחת רגולציה ולרשות השידור אין מי שמפקח עליה. אם תקיימו את החוק, ותוציאו את מאות מיליוני השקלים על רכש הפקות מקור, ההוצאה הכספית הזו היא שתעשה את הרפורמה ברשות השידור. אולי זה מפחיד את ראש הממשלה, כשר הממונה, שלא רוצה רשות תוססת ובועטת ועדיף להשאיר אותה מחוברת למסכת חמצן כשכולם צריכים להתחנן על נפשם".

ח"כ שאמה-הכהן הגיב לדברים ואמר ליוצרים, כי הפלת התיקון לחוק הזה תביא לכך ש"הרשות תיקרא עבריינית". יחד עם זאת הוסיף שאמה הכהן, כי "כדי שלא נחזור על הסיטואציה המביכה הזו, בשנה הבאה כל הנוגעים בדבר צריכים לפעול מתחילת השנה. הצדק והחוק איתם ואין סיבה שזה לא יעבוד". יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר, הגיב ואמר: "רשות השידור כבר נחשבת לעבריינית... אתם לא משאירים לנו שום ברירה - אתם, חברי הכנסת, הורגים את התחום הזה בחצי שנה האחרונה. אני לא יודע אם אתם חונקים או מחשיכים או מתנכלים... אני רק יודע שאצלנו בבית, הטכנאים לא עובדים והתסריטאים הולכים הביתה. אתם לוקחים לנו את כל העבודה".

ח"כ בר און: "לבדוק את המינויים ברשות"

"הלוואי שכל עובדי רשות השידור היו כמו עוזר המנכ"ל, זליג רבינוביץ'. הטענות לגבי ההפרזה בשכרו אינן נכונות. עד כה לא התקבלה החלטה לגבי שכרו. המשרה שלו היא משרת אמון, שאינה דורשת תנאי סף של תואר ראשון" - כך אמר היום יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה שעסקה במינויים ברשות השידור.

כפי שפורסם ב"גלובס", נטען לכאורה כי אושר לרבינוביץ' שכר בגובה 90% משכר המנכ"ל, שמהווים חריגה של 52% בשכר המותר על-פי תנאי נציבות שירות המדינה, הקובעים בין היתר כי הוא אינו יכול לקבל שכר מעל 21 אלף שקל, וזאת בתנאי שהוא בעל תואר ראשון.

לאחר שנשמעה עמדתו של גילת, אמר ח"כ רוני בר און, כי "לא נמצאו סימוכין בקשר לתפקידו של עוזר למנכ"ל והנושא ירד מסדר היום". בנוסף לכך, ח"כ בר און העלה את שמותיהם של מנהל תחנת הרדיו FM88, בועז גנור, שלא נבחר לתפקיד למרות שבתקופתו התחנה עלתה במדדי הרייטינג, וכן את שמה של מנהלת רשת א', צגה מלקו, שלא היו תלונות לגבי תפקודה.

במהלך הדיון נוצר דיאלוג חריף בין יו"ר הוועדה, בר און, לבין יו"ר רשות השידור גילת, לאחר שהאחרון סירב לדרישה להסביר מדוע לא הוארכה כהונתם של גנור ומלקו. למרות דרישה חוזרת מצד יו"ר הוועדה, סירב גילת להיכנס לפרטים. בר און בתגובה אמר, כי "אני מציע לך לשקול שוב את עמדתך לא לענות לשאלה. אני מבקש לעשות בדיקה של בליץ המינויים ברשות השידור".