גורמים בהסתדרות: נילי ארד תמסמס את מאבק עובדי הקבלן

מבקרים את החלטת נשיאת ביה"ד לעבודה לדחות את הדיון על חידוש השביתה

גורמים המזוהים עם ההסתדרות הכללית מתחו היום (ב') ביקורת על ההחלטה שקיבלה אמש נשיאת בית הדין הארצי לעובדה, נילי ארד, שלפיה דיון מורכב בעניין בקשת ההסתדרות לחדש את השביתה למען עובדי הקבלן, יתקיים רק ב-8 בינואר.

על פי הגורמים, המועד המאוחר שנקבע עלול למסמס את המאבק ולהחליש את כושר המיקוח של ההסתדרות בניהול המו"מ, שוודאי יחודש בימים הקרובים. לדברי אחד הגורמים, גם אם ארד הייתה קובעת שבעוד שבועיים ניתן יהיה לשבות, הדבר היה מייצר לפחות מעט לחץ שיגמיש את עמדת המדינה והמעסיקים. ואולם, ארד הסתפקה בקביעת מועד לדיון בלבד, מבלי להבטיח שבסופו תאפשר שביתה כזאת.

שביתה בלתי מידתית

על פי החלטת ארד, ההסתדרות תגיש עד יום ה' הקרוב הודעה על היקף השביתה שהיא מבקשת לפתוח בה. זאת על רקע קביעתה בתחילת נובמבר, לפיה השביתה הקודמת, הייתה בלתי מידתית. שביתה זו, שהוגבלה על ידי ארד ל-4 שעות בלבד, כללה את כל התחבורה הציבורית המופעלת על-ידי אגד, דן ורכבת ישראל וכן את שדה התעופה בן-גוריון, נמלי הים, המערכת הבנקאית, הבורסה לני"ע ועוד. ביום ה' שלאחר מכן, יגישו המדינה וארגוני המעסיקים את תגובתם להודעת ההסתדרות.

בהסתדרות ביקשו אתמול מביה"ד לאפשר שביתה מיידית על רקע מבוי סתום במו"מ מול המדינה וארגוני המעסיקים. זאת בשל התנגדותם לקליטת עובדי הקבלן כעובדים מן המניין, למעט כמה אלפים בודדים. גורמים המזוהים עם הארגון מציינים, כי ניתן למעסיקים די זמן לניהול המו"מ שארך כחודשיים.