ההוזלות בדרך: שטייניץ מבטל המכס על מאות מוצרים

המכסים בוטלו במוצרי צריכה וחומרי גלם לתעשייה, ובהם צעצועים, ביגוד, מוצרי חשמל לבנים (מכונות כביסה, מדיחי כלים, כיריים, תנורים), תכשירי טיפוח ועוד

שר האוצר יובל שטייניץ חתם היום (ד') על צו שיבטל, החל בראשית 2012, את המכס על יבוא של מאות מוצרים תעשייתיים ומוצרי צריכה, שאינם מיוצרים בישראל, בסכום כולל של 400 מיליון שקל. זאת, בהתאם לפשרה שהשיגו פקידי האוצר עם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש.

נזכיר כי על פי המלצות ועדת טרכטנברג, החל ב-2012, כלל המכסים - לרבות המוטלים על מוצרים מיובאים המתחרים עם התעשייה הישראלית - היו צפויים להתבטל. לפי האוצר, במונחי הכנסות ממכס, מדובר רק ברבע מסך כל המכסים שהיו צריכים לרדת.

בהתאם להסכמות עם התעשיינים, שאר המכסים ירדו בתקופה של 5 שנים (ולא בתוך שנתיים, כפי שהמליץ טרכטנברג). משרד האוצר והתמ''ת חתרו לחתום על הסכמי סחר חופשי עם אותן מדינות שמייצרות את המוצרים המתחרים. מוצרי תעשיית המזון - לרבות טונה, מיץ ושמן זית - נשארו מחוץ להסכם, ובתעשייה הזו, המכסים גבוהים.

המכסים בוטלו במוצרי צריכה וחומרי גלם לתעשייה, ובהם צעצועים; ביגוד; מוצרי חשמל לבנים (מכונות כביסה, מדיחי כלים, כיריים, תנורים); תכשירי טיפוח; מכונות תפירה; צמיגים לרכב; מזוודות ותיקים מעור; תרופות; תכשירים כימיים; מוצרי עץ גולמי; מוצרי צריכה מזכוכית ומכשירי חימום מקרמיקה.

ללא מכס מהראשון בינואר
 ללא מכס מהראשון בינואר