קרמניצר: להעביר את הטיפול בחובות ערוץ 10 לרשות השנייה

‎סגן נשיא המכון לדמוקרטיה: יש מעורבות יתר של ח"כים בסוגיות בשוק התקשורת

פרופ' מרדכי קרמניצר תוקף את ועדת הכלכלה בכל הנוגע להתנהלותה באשר לחובות ערוץ 10. "בתקופה האחרונה נגלית לעיננו תופעה של מעורבות יתר של הכנסת בעניינים שראוי היה למוסדות הרגולטוריים לעסוק בהם", כותב סגן הנשיא למחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה, פרופ' קרמניצר ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן.

במכתב חריף במיוחד, עליו חתומים פרופ' קרמניצר וד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר מהמכון לדמוקרטיה, תומכים השניים בהצעתו של מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, להעביר את הסמכות לטיפול בחובות ערוץ 10 לידי הרשות.

"שוב ושוב מתנהל מחול שדים בין האנשים האמורים לספק לציבור סיקור עיתונאי חסר פניות ובין מושאי הסיקור שלהם. מחול 'ההון-שלטון-זיכיון' הוא הרסני לדמוקרטיה ולשוק התקשורת והעיתונות חופשי מתפקד. כאשר חברי כנסת מטפלים בסוגיות קונקרטיות של פיקוח על שוק התקשורת וסגירת ערוצים, הם עשויים לנגועים בשיקולים אינטרסנטיים זרים של ניסיון להשתיק ביקורת עיתונאית עליהם", נכתב במכתב.

לדברי קרמניצר, תופעה זאת משקפת חוסר הבחנה שבין עיצוב כללי של מדיניות תקשורת, שהוא תפקידן של הכנסת ורשויותיה ובין הרגולציה על התקשורת ופיקוח על השוק, שאותם אמורים לקיים משרד התקשורת או הרשות השנייה.

בתוך כך, 3 ימים לפני פקיעת ה"דד ליין" בנושא, אף זכיין טלוויזיה אינו מתכוון להעביר בקשה לעבור לרישיון. כזכור, דירקטוריון קשת אישר לאחרונה כי בשלב זה הוא אינו מתכוון לעבור לרישיון ולעזוב את אפיק 22.

יצוין כי לפני 3 שבועות המליצה מועצת הרשות השנייה לדחות את המועד האחרון לבקשת הרישיון מה-31 בדצמבר ל-31 במארס, ואולם ועדת הכלכלה לא אישרה את ההחלטה.

גורמים מהדרג המקצועי והפוליטי מסרו ל"גלובס" כי לא מן הנמנע שוועדת הכלכלה תאשר את המלצת הדחייה של הרשות השנייה. דבר זה יוביל לכך שהן הדיון על דחיית התמלוגים של ערוץ 10 והן הדיון על המשך האחזקה המשותפת של חדשות 2 יחזרו לפסים קונקרטיים.