אושר: תיאטרון "אלהמברה" ביפו יוסב למכללה לסיינטולוגיה

היום הוחלט להשאיר על כנה את החלטת הוועדה המקומית לאשר את השימוש החורג בבניין, שבשדרות ירושלים ביפו

בניין תיאטרון "אלהמברה" ביפו יוסב למכללה ללימודי סיינטולוגיה, זאת לאחר שהערב (א') הוחלט להשאיר על כנה את החלטת הוועדה המקומית לאשר את השימוש החורג בבניין, שבשדרות ירושלים ביפו.

‏מליאת הוועדה המקומית דנה היום בערעורם של חברי המועצה בנימין בבאיוף, שמואל גפן, הרב שלמה זעפרני והרב נפתלי לוברט, נגד החלטת הוועדה המקומית לאשר את השימוש החורג במבנה, מתיאטרון למכללה ללימודי סיינטולוגיה, כפי שהוחלט בוועדה ביוני האחרון.

‏לטענתם, "במסגרת הבקשה לשימוש חורג צויין כאילו המדובר בבקשה לשימוש חורג להיתר מתיאטרון למכללה, ולא היא. מהפרסומים אשר נעשים באמצעי התקשורת ברור כי הבניין נשוא הבקשה נרכש על ידי כת הסיינטולוגיה כשבכוונתה של זו להקים במקום את המרכז הסיינטולוגי המפואר ביותר בעולם, אשר יהווה הסניף המרכזי בארץ ובעולם".

‏חברי המועצה המערערים טענו שכת הסיינטולוגיה היא כת מיסיונרית שמשתמשת "בטכניקות מסוכנות המובילות לפגיעות קשות וחמורות שהורסות את חייהם של אנשים בכל רחבי העולם... הבקשה היא למעשה בקשה להיתר להקמת מרכז שעלול לשמש ככלי בידה של הכת להעצמת כוחה ולמשיכת מספר רב של קורבנות תמימים לשורותיה".

‏מליאת הוועדה המקומית דחתה את ערעורם של חברי מועצה אלה, והשאירה את האישור לשימוש חורג על כנו, ובכך יתאפשר להקים בבניין תיאטרון "אלהמברה" מכללה ללימודי סיינטולוגיה.