ת"א כבר לא מובילה: איפה נבנו הכי הרבה מגדלים ב-2011?

רחובות היא העיר שבה נבנו הכי הרבה מגדלים ב-2011 עם 18 מגדלים בסך הכל ■ ת"א במקום השני עם 15 מגדלים ב-2011 ■ במקום השלישי - ראשון לציון עם 11 מגדלים

ת"א איבדה את הבכורה בבניית מגדלים; מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המתייחסים לשלושת הרבעונים של שנת 2011 עולה כי רחובות היא העיר בה נבנו הכי הרבה מגדלים (8 קומות ומעלה) בישראל, בשנת 2011. ברחובות נבנו 18 מגדלים, בעוד שבמקום השני ממוקמת תל אביב עם בניית 15 מגדלים. במקום השלישי מדורגת ראשון לציון, עם 11 מגדלים חדשים.

רחובות מובילה גם במדרג הערים הכי פופולאריות בקרב זוגות צעירים, רחובות ממוקמת במקום השלישי עם כ-33% מכלל רוכשי הדירות הצעירים ב-2011. קדמו לה בטבלה שכונת קריית האומנים (מצליח) ברמלה, עם כ-50% מהזוגות הצעירים, וכפר יונה עם כ-45% מהם.

לדברי ניסים בובליל, נשיא התאחדות הקבלנים ומבעלי חברת אבי וניסים בובליל, הבונה את פרויקט IQ ברחובות, "בניה לגובה היא הבניה הירוקה האולטימטיבית והיא צו השעה כיום. זוהי הדרך העיקרית לשמור על שטחים ירוקים פתוחים בכלל, ובפרט במרכזי הערים הצפופות. אין ספק כי איכות חיים בעיר נגזרת מהשטחים הירוקים בה. היום במיוחד, כשמחירי הקרקעות מרקיעי שחקים, וקיים מחסור אמיתי בקרקעות זמינות לבניה באזורי הביקוש, בניה לגובה יכולה להיות הפתרון האידיאלי".