ישראלי "חגג" על פרטי האשראי שהפיץ ההאקר הסעודי

בן 18 ממושב ליד טבריה העתיק, לפי החשד, מספרים של כרטיסי אשראי מהרשימות שפורסמו - וביצע הזמנות באמצעות 3 כרטיסים שונים ■ הצעיר נעצר ונחקר

המשטרה עצרה היום (א') צעיר בן 18 ממושב הזורעים בצפון הארץ, החשוד כי ניסה לעשות שימוש במספרי כרטיסי האשראי של הישראלים, שנחשפו על-ידי האקרים סעודיים בשבוע שעבר. לדברי המשטרה, הצעיר הוריד את המספרים מאחד האתרים שבהם פורסמו מספרי כרטיסי האשראי וביצע הזמנות באמצעות 3 כרטיסים שונים.

החקירה החלה בעקבות פנייה של מחלקת הביטחון של חברת האשראי לאומי קארד למשטרה, שבה היא דיווחה על השימוש האסור בכרטיסי האשראי של לקוחותיה. לפי החשד, הצעיר רכש מערכת קולנוע ביתית, סמארטפון וטאבלט.

כזכור, בשבוע שעבר (ב') נחשפו ברחבי האינטרנט פרטיהם האישיים של עשרות אלפי ישראלים, לאחר שקבוצת האקרים סעודיים פרצה לאתרי אינטרנט ישראלים וזרים וגנבה נתונים הכוללים שמות, כתובות, מספרי טלפון, פרטי כרטיסי אשראי, כתובות דוא"ל וסיסמאות.

חשיפת הנתונים בשעות הערב המאוחרות, באמצעות פריצה לאתר הספורט one והפצת לינק להורדת קובץ מלא בנתונים, גררה בהלה גדולה בציבור. את שעות הלילה והבוקר העבירו חברות האשראי בניסיון לאבחן את היקף הפריצה, ובמקביל אזרחים ישראלים ניסו להבין אם גם הם נמצאים ברשימה שהופצה.

בהודעה שפרסמו ההאקרים הם ציינו כי "כמתנה לשנה החדשה החלטנו להעניק לעולם מידע על יותר מ-400 אלף ישראלים", והוסיפו כי "הכיף בגניבת הפרטים הוא לראות 400 אלף ישראלים מתגודדים מול חברות האשראי והבנקים ומתלוננים על הכרטיסים הגנובים שלהם. הכיף בזה הוא לראות את הבנקים הישראליים מבטלים 400 אלף כרטיסים ואז מנפיקים חדשים. הכיף הוא לראות אנשים רוכשים לעצמם דברים כשהם משתמשים בכרטיסי האשראי הגנובים והופכים את הכרטיסים הישראליים לבלתי אמינים בעולם".

כעת מתברר כי גם בישראל היה מי שניסה ליהנות מהפריצה של ההאקרים הסעודיים.