מכה להיי-טקיסטים: מחירי הליסינג יעלו בקרוב

החברות הגדולות יעלו בקרוב את המחירים לחוזי ליסינג חדשים על משפחתיות בכ-7%-10% ■ הסיבה: התייקרות המכוניות המשפחתיות באלפי שקלים

לאחר התייקרות כלי הרכב החדשים ובהתאם לציפיות המוקדמות מתייקרים בימים אלה חוזי הליסינג התפעולי בחברות ליסינג גדולות ובהן "אלדן", "אלבר" ו"שלמה סיקסט".

חוזי ליסינג קיימים עם הצמדה למחירי הרכב כבר התייקרו ובימים הקרובים יעלו גם מחירי הליסינג בחוזי ליסינג חדשים על מכוניות משפחתיות ומשפחתיות גדולות בשיעור של 7% עד 10%. מדובר בתוספת של כ-150 עד 250 שקל לחודש על רוב המשפחתיות היפניות והקוריאניות הנפוצות, שהתייקרו בשבוע שעבר בכ-2,000 עד 3,000 שקל.

בענף הליסינג אומרים, שהעלאת המחיר הייתה מחויבת המציאות ונדחתה כבר מזה זמן רב. בענף גם מעריכים, שחלק מחברות הליסינג הגדולות יציעו ללקוחות קיימים להאריך בשנה נוספת - לארבע שנים - חוזי ליסינג קיימים כדי לחסוך את עליית המחיר וכדי להקטין את רכש הרכב החדש.

עם זאת גורמים בשוק אומרים כי ענף הליסינג נמצא במאבק תחרותי קשה, ולפיכך מחירי הליסינג לציים גדולים עדיין נמוכים משמעותית מהמחירים הריאליים ועדיין נמצאים על סף הרווחיות. מחיר הליסינג החודשי הממוצע על מכוניות פרטיות לציים גדולים ירד בשנים האחרונות מכ-2,800 שקל בחודש ועד לסביבות ה-2,100 שקל בשנה שעברה.

בענף מעריכים שסף הרווחיות של חברות הליסינג על מכוניות משפחתיות נע סביב 2,700 שקל.