מנכ"ל רשות השידור בכנסת: אנחנו משדרים בדרך נס

דיון על ה"קריסה הטכנולוגית של רשות שידור" התקיים היום בוועדה המשותפת לועדת הכלכלה והחינוך ■ ח"כ מירי רגב: "שיבנו ישיבה אחת פחות ויעבירו לפחות 70 מ' ש' לשדרוג תשתיות הרדיו"

"אנחנו משדרים בדרך נס ומספיק לראות את ההבדל בין המסך הדהוי של ערוץ 1 לשידורים של הערוצים האחרים וזה בגלל הטכנולוגיה" - כך אמר היום יוני בן מנחם, מנכל רשות השידור, בדיון בכנסת שעסק במצבה של הטכנולוגי של רשות השידור.

דיון על ה"קריסה הטכנולוגית של רשות שידור" התקיים היום בוועדה המשותפת לועדת הכלכלה והחינוך, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן. ח"כ מירי רגב שביקשה את קיום הדיון אמרה בתחילתו כי כמעט ולא ניתן לקלוט את שידורי רשות השידור באזורי הפריפריה בצפון ובדרום. "צריך להעביר לרשות כסף לשדרוג המשדרים ומעבר לטכנולוגיה דיגיטלית בלי שום קשר לרפורמה, כדי שהשידור הציבורי יועבר ולא בנס - כי היום הם משדרים בנס", אמרה היום ח"כ מירי רגב.

לדברי רגב, בעזרת סכום כולל של כ-140 מיליון שקלים, כ-70 מיליון שקל ניתן לשדרג את תשתיות הטלוויזיה. השקעה של סכום דומה נדרשת גם לשדרוג תשתיות הרדיו. "אני מצפה שיבנו כיכר אחת פחות או ישיבה אחת פחות ויעבירו לפחות 70 מיליון שקל לשדרוג תשתיות הרדיו", אמרה ח"כ רגב.

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, אמר כי ח"כ רגב היטיבה לתאר את המצב. בן מנחם התייחס גם לנושא הרפורמה, שבמסגרתה אמורה הרשות להשקיע כ-300-400 מיליון שקל בשדרוג התשתיות הטכנולוגיות ואמר כי "ועדי העובדים כבר חתמו על הרפורמה והיא עדיין תקועה. יום אחד פשוט הציוד שלנו יקרוס, אין לנו חלקי חילוף כי בעולם כבר לא מייצרים את הציוד הזה", אמר.

עוזר ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, עידו אציל, אמר כי משרד ראש הממשלה מקדם את הרפורמה וכי הפתרון נמצא במסגרת הרפורמה. נציג האוצר, אפרים מלכין, אמר כי "הרשות לא מתוקצבת מכספי האוצר, היא ניזונה מאגרה ומפרסום וברפורמה יש התחייבות להשקיע כספים בטכנולוגיה.

"יהיו שידורים בצפון ובדרום ברגע שתהיה רפורמה, ללא רפורמה לא נתקצב באופן מיוחד את רכישת המשדרים", אמר מלכין. מנהל קול ישראל, מיקי מירו, אמר למלכין כי "זה נראה שאתם רוצים להשתלט על השידור הציבורי ולהרוס אותו, את שירותי הכיבוי הרסתם את הבריאות הרסתם".

לבסוף ביקשה ח"כ רגב כי האוצר יביא תוכנית לשיפור תשתיות שידורי קול ישראל בפריפריה. היו"ר שאמה-הכהן ביקש לקבוע בתחילת פברואר ישיבת ועדה להמשך הדיון לאישור תיקוני החקיקה לרפורמה ברשות. הוא הבהיר שהכוונה היא לנסות לקדם את הרפורמה, הציע לצדדים להגיע לישיבה עם הצעות לפתרון סוגיית המשדרים והבהיר כי הנושא ילובן באותה ישיבה.