חשד: חשמלאי העלים הכנסות ב-9 מיליון שקל מ-1996

החשמלאי טען: אני מתקיים מהכנסות של 1,500 שקל לחודש בלבד ונסמך על גמ"ח והלוואות ■ רשות המסים: רמת המחיה של החשמלאי אינה תואמת להכנסותיו ■ החשמלאי פתח תיק עצמאי במס הכנסה רק 14 שנים אחרי שהתחיל לעבוד

כמה מרוויח חשמלאי? רשות המסים עצרה חשמלאי מבני ברק, בחשד כי לא דיווח על הכנסות בהיקף של כ-9 מיליון שקל. לטענת רשות המסים, בדיקת רמת המחיה של החשוד, עמוס חלפון, אינה תואמת להכנסותיו המדווחות. בחקירתו טען חלפון כי הוא מתקיים מהכנסה של כ-1,500 שקל לחודש בלבד, וכי הוא נסמך על גמ"ח והלוואות. עם זאת, הוא הודה שלא דיווח על כל הכנסותיו לרשות המסים.

חלפון, ששוחרר בתנאים מגבילים, סיפר בחקירתו כי הוא גובה בין 300 ל-3,000 שקל לכל התקנה, ובהתקנות במפעלים הסכום מגיע לכ-50 אלף שקל.

עם זאת, לטענתו, כ-4 מיליון שקל - מקורם בהכנסות מעבודות חשמלאות מ-1996 ועד היום. כשנשאל אם לקוחותיו לא ביקשו חשבוניות או קבלות עבור עבודות שביצע, השיב: "בדרך-כלל בבני ברק אין להם מה לעשות עם זה". עוד אמר כי את הכספים מעבודתו הפקיד בבנק או רכש באמצעותם מצרכים ושירותים.

בירור שערכה רשות המסים עם חברת החשמל העלה כי חלפון, נשוי ואב לתשעה, ייצג בפני חברת החשמל למעלה מ-1,400 לקוחות. בנוסף, ברישומי המחשב של הרשות עלה כי חלפון החל לעבוד כחשמלאי ב-1996, אך פתח תיק עצמאי במס הכנסה רק ב-2008.

החקירה נגד חלפון נפתחה במשרד חקירות מס הכנסה ת"א, בעקבות מידע מודיעיני שהעלה חשד כי הוא אינו מדווח על הכנסותיו. בבדיקת חשבונות הבנק שלו נמצאו הפקדות בסך של כ-9 מיליון שקל. השבוע הפכה החקירה לגלויה, ונערך חיפוש בביתו של החשוד ונתפסו מסמכים בבית ואצל רואה-החשבון של חלפון. בנוסף, נחקרו ברשות המסים לקוחות, להם נתן חלפון שירותים.