לפיד: "יש שחושבים שזה משוגע - יכול להיות שהם צודקים"

יאיר לפיד, שהכריז השבוע על הליכה לפוליטיקה, בטור מיוחד ל"ידיעות אחרונות" ■ תחת הכותרת "למה אני רץ?" מנסה להסביר למה עזב משרה נחשקת בשוק התקשורת: "החלטתי לוותר על הכל בשביל משהו שאני מאמין בו, אני פטריוט יהודי"

יאיר לפיד, שהכריז השבוע על הליכה לפוליטיקה, מנסה להסביר בטור מיוחד, שיפורסם מחר (ו') במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות, מדוע עזב משרה נחשקת בשוק התקשורת על מנת להיכנס לקלחת הפוליטית.

תחת הכותרת "למה אני רץ?" כותב לפיד בעמוד הראשון של ידיעות הבוקר כי "היה לי הכל, כולל השפעה וכסף, והחלטתי לוותר על כל זה בשביל משהו שאני מאמין בו. כמה מחבריי הטובים חושבים שזה מעשה משוגע. יכול להיות שהם צודקים. מן הראוי שאסביר מה קרה: למה אני הולך לפוליטיקה".

לפיד מפרט עוד מה עבר ביום הראשון לאחר שהכריז על הליכה לפוליטיקה, ומנסה לענות למבקריו, שרק "מנסים להדביק לו תווית", כלשונו. "אני פטריוט ישראלי, יהודי וציוני, וכל עמדותיי האחרות נגזרות מהשילוש הזה. אלא שכצפוי, לא באמת אכפת לפוליטיקאים מה עומד מאחורי התוויות האלה. מה שחשוב הוא שאפשר יהיה להדביק לי איזה ברקוד על המצח ולהמשיך הלאה... האם יתייגו אותי כ'ימני' או כ'שמאלני'? כ'שונא חרדים כמו אבא שלו' או כ'פשרן'?".