כבל: "הציבור ישפוט את השרים על הצבעתם על ערוץ 10"

מסתמן: לא תוטל משמעת קואליציונית בוועדת השרים לענייני חקיקה שתדון ביום ראשון בהצעת החוק של איתן כבל ונחמן שי להמרת חובות התמלוגים של ערוץ 10

ועדת השרים לענייני חקיקה תחליט ביום ראשון אם לאשר את הצעת החוק של חברי הכנסת איתן כבל ונחמן שי, לפיה המדינה תאפשר לערוץ 10 להמיר את התמלוגים ודמי הזיכיון בגובה 45 מיליון שקל בהפקת תוכניות מסוגה עלית מעבר לנדרש בחוק. ל"גלובס" נודע כי מסתמן שלא תוטל משמעת קואליציונית על הצבעת השרים. "הציבור ישפוט את השרים בנפרד על הצבעתם בעניין ערוץ 10", אמר איתן כבל.

לאחר שוועדת הכלכלה בראשות היו"ר כרמל שאמה-הכהן דחתה הצעה דומה ולמעשה סיימה לדון בדחיית התמלוגים של ערוץ 10, הגישו בשבוע שעבר חברי הכנסת שי וכבל הצעת חוק פרטית בעניין. ועדת הכנסת זיכתה את ההצעה בפטור מחובת הנחה - ביטול זמן המתנה המחויב בתקנות הכנסת של 45 ימים בטרם ההצעה מגיעה לוועדת השרים.

"יש פה קבוצה גדולה של שרים כגון דן מרידור, גדעון סער, מיקי איתן, בני בגין, ואחרים שהתבטאו בעניין הערוץ בפומבי ובחדרי חדרים. הצעת החוק שלנו נותנת להם את ההזדמנות לשים את הדברים על השולחן והצביע לפי צו מצפונם", אמר היום ל"גלובס" ח"כ איתן כבל. "כמו שסער עמד מול נתניהו על רגליו האחוריות בעניין הטלוויזיה החינוכית, אז על אחת כמה וכמה שהוא צריך לעמוד על רגליו האחוריות בעניין ערוץ 10 - זה נושא הרבה יותר חשוב מבחינת הדמוקרטיה הישראלית".

לדברי כבל, ההצבעה ביום ראשון תאפשר לציבור לשפוט כל אחד מהשרים בנפרד על הצבעתם בעניין ערוץ 10. "זה מבחן אמיתי לכל אותם שרים שנאבקים כל הזמן על הדמוקרטיה הישראלית. אפשר להתווכח על דעות, אבל לא על הדמוקרטיה". כבל ציין עוד כי הצעת חוק נוספת שהגיש וקיבלה אף היא פטור מחובת הנחה, לדחיית מועד התשלום לסוף 2012 תובא אף היא בפני ועדת השרים אם השרים יצביעו נגד המרת החובות.

גם ח"כ שי התייחס להצבעת השרים ביום ראשון והעריך כי "זהו כנראה הניסיון האחרון להציל את ערוץ 10. ראש הממשלה צריך להחליט האם הוא בוחר לפגוע בערוץ 10 בגלל אינטרסים אישיים או שימצא את הדרך להתעלות ולשמור על תחרותיות בתקשורת וחופש הדיבור בישראל".