מה יהיו הטרנדים הגדולים של ישראל ב-2012?

בפרויקט מיוחד למוסף "פירמה" של "גלובס" שייצא לאור ביום שלישי הקרוב, מציגה הטרנדולוגית עדי יופה את מגמות הצריכה העיקריות של ישראל לשנה הנוכחית

מי ישפיע יותר על החיים שלנו ב-2012: המיתון הצפוי בשוק האירופי? ההיערכות לבחירות בארה"ב? השינויים במדינות ערב? איומי הגרעין האיראני? או אולי דווקא המהפכה החברתית?

בפרויקט מיוחד למוסף "פירמה" של "גלובס" שייצא לאור ביום שלישי הקרוב, מציגה הטרנדולוגית עדי יופה את מגמות הצריכה העיקריות של ישראל לשנת 2012.

לצפייה בטרנדים הבאים - לחצו כאן

כלכלנים חוזים תחזיות שחורות במיוחד בשנה הקרובה - רבים מהם צופים שנה קשה בהרבה מובנים, ואין ספק כי הרגלי הצריכה של הישראלים יושפעו בהתאמה. האם נקנה פחות? והיכן נעדיף לקנות? האם למחאה יהיה עתיד? ואיך יאיר לפיד קשור לכל זה?

"אין ספק כי הרגלי הצריכה בישראל מושפעים מהנעשה בעולם", אומרת יופה. "אך בישראל ישנה תרבות ישראלית ייחודית, ולכן לא כל טרנד שמגיע מהעולם מאומץ בישראל באופן מיידי. לעיתים הצרכנים מקבלים את הטרנד בגירסה שונה כדי שיהיה מותאם לחיים הישראלים הנוכחיים. חייבים להבין את ההשפעות העולמיות, את השינויים המקומיים ובעיקר את הצרכן הישראלי, כדי לחזות מגמות בישראל", לדבריה.

אין ספק כי השנה נרגיש את השלכותיה של המחאה החברתית במונחים צרכניים - גם מבחינת הרגלי צריכה וגם מבחינת הסטנדרטים הצרכניים החדשים שנוצרו בשנה האחרונה. "הצרכן הישראלי הוא סופר מעורב, והמידע נגיש לו. המחאה איפשרה לו להבין שלחיבור של הרבה צרכנים יש כוח משמעותי, והוא לא מתכוון לוותר", אומרת יופה.

"בשנה הקרובה, האתגר הגדול של החברות והמותגים בישראל יהיה דווקא לזהות את ההזדמנויות של המציאות החדשה ולבנות שירותים ומוצרים שרלבנטיים לסטנדרטים החדשים. העידן שבו מותג מבטיח עולם שכולו טוב הוא העידן של האתמול", לדברי יופה.