ח"כ איתן על נפילת אתר הבורסה: "לא תשתית קריטית"

השר מיכאל איתן, בתגובה למתקפת ההאקרים שהפילה את אתרי חברת אל-על והבורסה בת"א: "אין מקום להיכנס להיסטריה ולאבדן פרופורציות"

בתגובה לתקיפת ההאקרים שהפילה היום את אתרי האינטרנט של חברת אל-על והבורסה בת"א, אמר היום (ב') השר מיכאל איתן כי "אין מקום להיכנס להיסטריה ולאבדן פרופורציות. לא מדובר בפגיעה בתשתיות קריטיות של מדינת ישראל".

איתן ציין כי "הנזק הגדול ביותר שהתקפה זו יכולה לגרום הוא בתגובה מוגזמת שתצמצם את זרימת המידע והשירותים ברשת. כמו שלא עוצרים את תנועת המכוניות בגלל תאונות דרכים, לא צריך להפסיק את פיתוח השירותים באינטרנט בגלל תקלות או פריצות".

מלחמת הסייבר: האקרים הפילו את אתרי הבורסה בת"א ואל-על

השר מיכאל איתן התייחס בדבריו לנושא התקפות הסייבר: "התקפות הסייבר הינן מטרייה אחרת לחלוטין. היעדים של התקפות סייבר אינם פגיעה באתרים אלא שיבוש מערכות קריטיות, גניבת מידע חסוי וגרימת תקלות במערכות תלויות מחשוב".

"ישראל, כמדינה טכנולוגית מתקדמת, פגיעה יותר מאויביה למתקפות שכאלה, עובדה שמחייבת את הממשלה והרשויות הממלכתיות המופקדות על אבטחת המידע בתשתיות הקריטיות למשנה זהירות", הוסיף איתן.

ומהגזמה אחת להגזמה אחרת: שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין קרא היום לתקיפות ההאקרים "איום קיומי" על מדינת ישראל. בכנס של ויצו אמר אדלשטיין כי "מתקפת ההאקרים הסעודית והמלחמה הווירטואלית נגד ישראל הן איום מוחשי על בטחונה של מדינת ישראל ועלולות להתפתח לכדי סכנה קיומית של ממש. על ישראל לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למנוע מהסכנות הווירטואליות להפוך לאיומים ממשיים ולבלום בכל כוחה את המתקפה עליה ועל מוסדותיה. היום זו גניבת כרטיסי אשראי והפלת אתרים ומחר זו גניבת מידע ביטחוני ופגיעה בתשתיות".