מלחמת הסייבר: האקרים הפילו את אתרי הבורסה בת"א ואל-על

ההאקר הסעודי OxOmar הבטיח הבוקר כי קבוצת האקרים תפיל את אתרי הבורסה ואל-על ■ הבורסה: אין השפעה על המסחר ■ אל-על: "מודעים למלחמת הסייבר"

האם ההאקר הסעודי OxOmar "עומר" הפיל את אתרי הבורסה בתל-אביב וחברת אל-על? בשעה זו הכניסה לאתרים האלה אינה מתאפשרת, ובאתר אל-על ישנה שקופית המודיעה כי האתר מושבת עקב עבודות תחזוקה.

אל-על שיגרה הודעה לתקשורת: "אנו מודעים לכך שמזה שבועיים מתנהלת מלחמת סייבר נגד מדינת ישראל. אל-על עוקבת מקרוב אחר פעילות ההאקר הסעודי. כמו כן, אנו נוקטים באמצעי זהירות בפעילותו של אתר החברה. כתוצאה מכך ייתכנו שיבושים בפעילותו של האתר".

גם אתר הבורסה בתל-אביב לא עולה, וגם שם הועלתה שקופית המודיעה כי האתר נמצא בעבודות תחזוקה. מהנהלת הבורסה טרם נמסרה תגובה, והנושא נבדק.

"הייתה התקפה של האקר על אתר הבורסה, אבל אנחנו לא יודעים מי תקף", אמר גורם המקורב לנושא. "דרכי הגישה לאתר נחסמו. הבורסה מנסה לשנות כל פעם את דרכי הגישה כדי שאנשים יוכלו להיכנס, ולכן ניתן להיכנס לאתר לסירוגין אם לוחצים הרבה פעמים על F5. כרגע דרכי הגישה מפוצצות, אבל אתר המאיה עובד כרגיל, וכך גם מערכות המסחר".

הבוקר (ב') דווח באתר ynet כי קבוצת האקרים פרו-פלסטיניים חשפה בפני ההאקר הסעודי כי הם מתכננים להפיל את שני האתרים - ונראה כי האיום התממש. ynet התכתבו עם ההאקר הסעודי OxOmar, והוא הבטיח כי קבוצת האקרים תפיל היום את אתרי הבורסה ואל-על.

בתוך כך, אתמול (א') פורסם כי ארגון החמאס "מצדיע" להאקרים הפרו-פלסטיניים ובתוכם "עומר", על כך שהצליחו לערער ולפגוע בישראל על-ידי המתקפה של השבועות האחרונים. החמאס קורא להגביר את מלחמת הסייבר נגד ישראל במסגרת "חזית חדשה של התנגדות לכיבוש הישראלי"- מסר דובר החמאס בהודעה היום.

אתר אל על / מתוך: האתר
 אתר אל על / מתוך: האתר

אתר הבורסה / מתוך: האתר
 אתר הבורסה / מתוך: האתר

למעלה: אתר אל-על; למטה: אתר הבורסה בתל-אביב