חשד: בוחנים במשרד הרישוי העבירו טסט תמורת שוחד

שני בוחני נהיגה בירושלים נעצרו בחשד כי במשך שנה וחצי העבירו תלמידים טסט ותיאוריה תמורת שוחד של כמה מאות שקלים ■ במשטרה בוחנים מעצרים נוספים

פרשת שוחד במשרד הרישוי: שני בוחני נהיגה של משרד הרישוי נעצרו אמש (א'), בחשד כי במשך שנה וחצי העבירו תלמידים שלמדו נהיגה מבחנים מעשיים ומבחני תיאוריה תמורת שוחד של כמה מאות שקלים מכל תלמיד. במסגרת חקירת המשטרה בירושלים עלה כי מאות תלמידי נהיגה השיגו כך את רשיונותיהם.

העצורים הם אמנון נסימי (56) ורוני חנוך (55), תושבי ירושלים ובוחנים ותיקים במשרד הרישוי. נסימי אף משמש כסגן ראש צוות בוחנים של מחוז ירושלים והדרום. היום (ב') בשעות הצהריים הם הובאו לדיון בהארכת מעצרם.

מבקשת המעצר עולה כי הם חשודים בעבירות של לקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים וכן השמדת ראיות. שופט בית משפט השלום בירושלים, דב פולוק, האריך את מעצרם ב-3 ימים.

החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל, לפיו השניים, טסטרים מורשים, מעבירים בין 4 ל-5 תלמידים טסטים בשבוע, על אף שלא עמדו בהצלחה במחנים המעשיים או במבחני התיאוריה. התלמידים למדו נהיגה בבתי-ספר שונים ברחבי ירושלים.

חוקרי מפלג ההונאה בלשי וחוקרי היחידה המרכזית בירושלים ניהלו מעקב ואיתרו את החשודים, עד למעצרם אמש. נכון לשעות אלה שומרים שני הבוחנים על זכות השתיקה בחקירתם.

במשטרה בוחנים מעצרים נוספים, ונבדק הקשר בין הטסטרים למורי הנהיגה. החשד שהתעורר הוא שמורי נהיגה שילמו את השוחד עבור התלמידים שלהם, או לכל הפחות יצרו את הקשר בין הטסטר לתלמיד לצורך מתן וקבלת השוחד.

בימים הקרובים ייחקרו תלמידים רבים של המורים החשודים וכן נהגים שעברו טסט אצל הבוחנים החשודים. כן ייבדק האם מי מהתלמידים היה מעורב בתאונה בעקבות חוסר מיומנות בנהיגה.