ממשיכים לשקוע: הרייטינג הממוצע של "המשחק המרכזי" - 8.6%

ההתמודדות בין הפועל חיפה להפועל ת"א בערוץ 1 הסתפקה אמש ב-7.5% צפייה ■ רק 6 מתוך 21 משחקים של ליגת העל בכדורגל העונה רשמו רייטינג דו-ספרתי

ליגת העל בכדורגל סגרה אמש (ב') את המחזור השישי ברציפות שבו שידור של "המשחק המרכזי" שלה בערוץ 1 לא מצליח לרשום נתון צפייה דו-ספרתי.

ההתמודדות אמש בין הפועל חיפה להפועל תל-אביב (0-3 למארחים), במסגרת המחזור ה-21 של הליגה, רשמה רייטינג ממוצע של 7.5% בלבד בקרב משקי-הבית היהודיים.

המשדר נכנע ללא תנאי ל"עובדה" של זכיינית ערוץ 2 קשת, ששודרה אתמול במקביל ורשמה רייטינג של 31.4% (התוכנית הכי נצפית אמש בטלוויזיה).

הפעם האחרונה שבה הצליח שידור "המשחק המרכזי" של ליגת העל בכדורגל לרשום רייטינג דו-ספרתי היתה לפני יותר מחודש, כשהמשחק ב-12 בדצמבר בין עירוני קריית-שמונה להפועל תל-אביב רשם 10.2% צפייה. מבין 21 המשחקים ששודרו העונה, רק 6 הצליחו לחצות את רף ה-10%.

הרייטינג הממוצע העונה של שידורי הליגה בערוץ 1 מידרדר כעת אל 8.6% בלבד. לשם השוואה - העונה הקודמת (2010/11) הסתיימה עם כ-9%, וזאת שלפניה - עם ממוצע של 10% צפייה ב"משחק המרכזי".

ביום שני בשבוע הבא יעביר ערוץ 1 את ההתמודדות בין מכבי חיפה למכבי תל-אביב במסגרת "המשחק המרכזי". בשנים קודמות, משחק כזה, בין שתיים מהקבוצות המובילות בכדורגל הישראלי, היה מושך נתוני צפייה גבוהים. הפעם, בעקבות היכולת המקצועית הבינונית של שני המועדונים, לא צפוי רייטינג יוצא דופן.

ערוץ 1 נמצא כעת בעונה השנייה של ההסכם התלת-שנתי לשידור "המשחק המרכזי" של ליגת העל, עבורו ישלם להתאחדות לכדורגל סכום כולל של 46 מיליון שקל. בעונה הקודמת שילמה רשות השידור סכום של 15.02 מיליון שקל בגין זכויות השידור, בעונה הנוכחית הסכום יעמוד על 15.33 מיליון שקל, ובעונה הבאה על 15.65 מיליון.