יו"ר חדשות 10: "אנחנו בסיטואציה בלתי אפשרית"

יורם שכטר טוען כי תקציב חדשות 10 אמנם אושר, אך אין התחייבות להזרמת הכסף

יו"ר דירקטוריון חדשות 10, יורם שכטר, מתאר מצב של חוסר אונים ומבוכה בחברת החדשות. ל"גלובס" הגיע מכתב של שכטר שנשלח לרשות השנייה, ובו הוא כותב: "אני, שנבחרתי על-ידי הרשות השנייה, עומד במבוכה רבה וללא כל אפשרות לפעול בתחומים השונים שעלינו לפעול בתחום התוכן, ניהול החברה וכדומה".

מכתבו של שכטר מגיע בעקבות אישור תקציב חברת החדשות, העומד על 66 מיליון שקל. על-פי המכתב, התקציב אמנם אושר על-פי חוק, אך ללא כל ערובה לכיסוי.

"אנו אישרנו תקציב זה", מציין שכטר, "למרות שלא קיבלנו התחייבות מערוץ 10 למימון תקציב, וזאת לאחר פניותינו אליהם בכתב ובעל-פה. ביצעתי מספר שיחות עם אנשי ערוץ 10, ונכון לרגע זה לא קיבלנו תשובות אשר הראו על כוונה כלשהי להעביר את הכסף הנדרש למימון ערוץ החדשות. מצב זה אינו סביר, אינו הגיוני ומעמיד את הדירקטוריון בסיטואציה כמעט בלתי אפשרית".

שכטר מסיים את מכתבו ואומר: "הנני חושב שמכתבי זה משקף את ההרגשה שבה מצויים כל חברי הדירקטוריון. אשמח לקבל מנציגי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו את המלצותיהם כיצד לנהוג, על מנת שהאינטרס הציבורי ופרנסתם של עובדי חדשות ערוץ 10 לא ייפגעו".

היום (ב') אמורה מועצת הרשות השנייה לדון בנושא אישור הארכת הזיכיון של ערוץ 10. למרות שאישור כזה יקנה לערוץ יותר זמן, יש לזכור כי הערוץ עדיין יעמוד בפני הפרה של אי-תשלום קנסותיו, מה שעשוי להביא לשלילת הזיכיון ממנו.

מבקש חוות-דעת משפטית

במכתב אחר שכתב שכטר וצורף למכתבו זה לרשות השנייה, הוא מבקש ייעוץ משפטי לאור העובדה שהחברה שבראשה הוא עומד, "הילת בע"מ", עומדת לצאת בקמפיין פרסומי בטלוויזיה. שכטר ביקש את חוות-הדעת של הרשות השנייה באשר לעליית הקמפיין בערוץ 10.

"האם להימנע מפרסום בערוץ 10?", שואל שכטר, "ברצוני לציין שאינני קשור ישירות לבחירת המדיה, לבחירת הערוצים ולזמן הפרסום. לא ניהלתי ואינני מנהל משא-ומתן בענייני הפרסום, ולשם כך מונו עובדים המטפלים בנושאים אלה על-ידי חברת הילת. עקב תפקידי כיו"ר חדשות 10, הנני רואה לנכון להבהיר נקודה זו על מנת להימנע מטעויות".