ג'רי לוי רוכש את "בית תפוז" מבן דב ב-13.2 מ' ש'

מכירת הבניין לאיש העסקים תואמת את ניסיונותיו של בן דב בתקופה האחרונה לממש נכסים שונים בבעלותו כדי לעמוד בתשלומי החוב בסאני ובחברה-הבת סקיילקס שמחזיקה בפרטנר

איש העסקים ג'רי לוי רוכש את בניין המשרדים "בית תפוז", מקום משכנו של אתר הקהילות והפורומים "תפוז אנשים" ברמת גן מידי סאני, חברת האחזקות של אילן בן דב, ב-13.2 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

סאני דיווחה בשבוע שעבר לבורסה כי במסגרת מכרז שערכה למכירת הבניין, היא קיבלה הצעה בסך 13.2 מיליון שקל מצד שלישי. כעת נודע שאותו צד שלישי הוא לוי, ששמו עלה כשרכש ב-2005 את בניין קולנוע בן יהודה ברחוב בן יהודה 77 בתל אביב, מידי חברת השמירה ב-1.7 מיליון דולר, שם פתח את מכון הכושר PURE סטודיו.

בהמשך עלה שמו של לוי כשרכש ב-2008 את בית ברנר, בניין היסטורי ברחוב ברנר 5 בת"א, שבשמך שנים שימש למשרדי מועצת פועלי ת"א, תמורת 10 מיליון דולר. גם שם פתח סניף של רשת מכוני הכושר PURE סטודיו, כשיתרת השטח מושכרת למשרדים שונים. באותה השנה גם התפרסמה עסקה שבר רכש לוי 50% מהבניין ההיסטורי של חברת אמפא בדרך מנחם בגין פינת צ'לנוב בת"א, תמורת 2 מיליון דולר.

לוי נולד בישראל, אבל התגורר במשך כמה שנים בניו יורק ובהונג קונג, שם פעל בעסקי האופנה והטקסטיל ובהמשך בנדל"ן. לוי הוא הבעלים של חברת נוף הנמל שמחזיקה חלק ממתחם נמל ת"א, באמצעות שכירות מול חברת אוצר מפעלי ים, ומשכירה אותם הלאה לרשתות מסחריות. כן הוא מחזיק בחברת ק.ב.י אחזקות בע"מ.

"בית תפוז" משתרע על פני 1,500 מ"ר ברוטו, כולל 5 קומות משרדים, כ-100 מ"ר מסחר וכ-30 מקומות חנייה. מוכרת הנכס, חברת סאני, היא הבעלים של פרטנר ושל אתר "תפוז אנשים", שימשיך לשכור את המשרדים ב"בית תפוז" לאחר מכירתו, בחוזה שתקף עד 2013.

בן דב הוסיף בשבוע שעבר את חתימתו למסמך העקרונות להסדר החוב שנחתם בין הנהלת טאו, גם היא בשליטתו, לבין נציגות מחזיקי האג"ח. מדובר בהסדר חוב לסדרות האג"ח ב' ו-ג' של טאו, לחוב בהיקף 310 מיליון שקל. לפי המתווה שנחתם, נגד מחיקת החוב יקבלו המחזיקים שתי סדרות אג"ח חדשות בערך נקוב של 248 מיליון שקל לפירעון בשנים 2015-2020, הקצאה של 15% במניות חדשות של טאו ותשלום של 20 מיליון שקל במזומן. מכירת הבניין תואמת את ניסיונותיו של בן דב בתקופה האחרונה לממש נכסים שונים בבעלותו כדי לעמוד בתשלומי החוב בסאני ובחברה-הבת סקיילקס שמחזיקה בפרטנר.

חברת סאני מסרה כי היא "לא מגיבה בנושא". לוי אישר את דבר רכישת הבניין.