קטעי ארכיון נדירים של רשות השידור נגישים מעתה לציבור הרחב

אוסף יצירות הכולל כ-10,000 שירים, מחזות, קטעי חזנות, פיוטים ועוד מלפני קום המדינה ולאחר מכן הועלה לאתר האינטרנט של רשות השידור

פרויקט חדש של רשות השידור: אוסף יצירות הכולל כ-10,000 שירים, מחזות, קטעי חזנות, פיוטים ועוד מלפני קום המדינה ולאחר מכן יהיו נגישים מעתה לציבור ברחב באמצעות אתר האינטרנט של הרשות.

לצד קטעי המוזיקה נשמרו, צולמו ותועדו גם אריזתן המקורית של היצירות, ועליהן הערות בכתב-יד של המגישים והעורכים באותם הימים. מרשות השידור נמסר כי כבר בזמן הקרוב יעלו עוד 10.000 שירים נוספים לאתר.

ברשות השידור מוסרים כי הפרויקט נעשה כחלק ממימוש החזון החדש שגובש על-ידי מליאת רשות השידור, לפיה השידור הציבורי שייך לציבור, ויש לפעול להעברת תכניו לציבור גם באמצעות המדיה החדשה.

היצירות שעלו לאתר של הרשות עברו בתקופה האחרונה הליך המרה דיגיטלי, בשיתוף ארכיון הצליל של הספרייה הלאומית.

"האוצר הבלום שפתוח עתה באתר הרשות לציבור הרחב מבטיח לכל גולש שעות של הנאה, השכלה, העשרה ומחקר של ההיסטוריה שלנו באמצעות הזמר העברי של אותם שנים", אומר יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת.

הקמת האתר היא חלק מפרויקט כולל שמנוהל ומבוצע על-ידי אגף מערכות מידע של רשות השידור בראשות משה לב. נוסף ללב, הפרויקט לווה על ידי חטיבת הביצוע של קול ישראל וזליג רבינוביץ', העומד בראש צוות ההקמה של המדיה החדשה.