"נהיה פקטור משמעותי בחילוץ פרויקטים תקועים בתמ"א 38"

אלייד, קבוצת פלוטקין המחזיקה בחברת הבנייה נופים וקבוצת אלדר חברו יחד להקמת חברה שתפעל ביזום פרוייקטים חדשים במסגרת תמ"א 38 עם דגש על חילוץ ורכישת עסקאות תמ"א 38 מגורמים שונים העוסקים בענף

לתמ"א 38 פוטנציאל גדול בערי מרכז הארץ, אולם אין הרבה פרויקטים שכבר הבשילו לכדי ביצוע. קבוצת אלייד, וקבוצת פלוטקין המחזיקה בחברת הבנייה נופים וקבוצת אלדר חברו יחד להקמתה של חברה חדשה בשם 'מטרופוליס' המתעתדת לפעול ביזום פרוייקטים חדשים במסגרת תמ"א 38 עם דגש על חילוץ ורכישת עסקאות תמ"א 38 מגורמים שונים העוסקים בענף.

בעלי החברה מספרים כי נכון להיום, מקדמת החברה כ-40 עסקאות בשלבים שונים שצפויות להבשיל בארבע השנים הקרובות ולהניב כ-1,000 יחידות דיור במרכזי הערים בגוש דן ובשרון. עוד לדברי אנשי החברה, היקף ההשקעה המוערך בתקופה זו עומד על כ-700 מיליון שקל.

בכוונת החברה להתמקד בפרויקטים של תמ"א 38 הניתנים ליישום על פי תיקון 2 לתמ"א המאפשר למעשה הריסה של המבנה הישן ובנייתו מחדש כמו בתהליך פינוי בינוי. היתרון הגדול של תיקון זה הוא שלעומת תוכנית פינוי בינוי שנמצאת בסמכות ועדה מחוזית פרויקטים של תמ"א 38 על פי תיקון 2 נמצאים בסמכות ועדה מקומית בלבד.

לדברי, אורן פלוטקין מבעלי מטרופוליס, "הגיע הזמן להעביר את הפרויקטים של תמ"א 38 מהשלב התאורטי למעשי. מאז אישורה של תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה, קמו גופים כאלו ואחרים שאספו חתימות ואישורים מדיירים בעשרות בניינים אך נתקלו בקשיי ביצוע ומימון".

עמיר שאלתיאל, מבעלי מטרופוליס ומבעלי אלדר שיווק פרויקטים: "אני מעריך כי הניסיון המקצועי רב השנים של השותפים במטרופוליס בתחום הביצוע הקבלני ובתחום שיווק הנדל"ן , לצד החוסן הפיננסי של החברה, ישמש כתמריץ משמעותי גם עבור הדיירים וגם עבור יזמי נדל"ן קטנים, המחזיקים בפרויקטים תקועים, להעביר את קידום הפרויקטים לטיפולנו. אנחנו נהווה פקטור משמעותי בחילוץ פרויקטים תקועים בתמ"א 38".

אלדר ופלוטקין יוצגו בעסקה על ידי עו"ד קובי סרוב ממשרד מ.פירון. אלייד יוצגה על ידי עו"ד אוהד זלבסקי ממשרד חיים צדוק ושות'.