רות בן-ישראל: "תעלו על בריקדות; ארד מונעת שביתה"

כלת פרס ישראל תקפה את ביה"ד הארצי לעבודה ■ "השופטת נילי ארד לא תיתן לשבות עוד שנתיים" ■ "אם אין הפגנות בחוץ מחוץ לדיון, לא תהיה שום שביתה"

בכנס שנערך היום (א') בהשתתפות פרופ' רות בן ישראל , פרופ' יוסי יונה , והגב' רוחל'ה אברהמי, תקפה כלת פרס ישראל בצורה חריפה וחסרת תקדים את בית הדין הארצי לעבודה ונשיאתו השופטת נילי ארד על כך שהיא מונעת את זכות השביתה.

מול קהל של למעלה מ-200 פעילי המחאה וביניהם דפני ליף, סתיו שפיר, פסח האוספטר ושיר נוסצקי, אמרה כלת פרס ישראל כי "בצער רב אני נאלצת כיום לומר כי בהחלטה בעניין השביתה של עובדי הקבלן בית הדין לעבודה לא עשה צדק חברתי. בית הדין לעבודה עשה אי צדק חברתי". עוד המשיכה ואמרה כי: "שהשופטת עשתה את האיזון היא בדקה את הנזק למעביד וללשכת המסחר, אבל לא התחשבה בנזק שנגרם כל יום לעובדים. שלחו את ההסתדרות לנהל מו"מ כשלא נותנים את זכות השביתה לא דנים אפילו בזכות השביתה. איך אפשר לנהל ככה מו"מ? למה שהאוצר יסכים לפשרות אם אין שביתה שלוחצת עליו?"

כמו כן קראה לפעילי המחאה "לעלות על בריקדות מול בית הדין" וזעקה כי "בית הדין לא קשוב לעובדים שבשבילו הוא הוקם. אם לא תצאו לרחובות אם לא תהיו בכיכרות, אם לא תצעקו אז גם עוד שנתיים לא תוכלו לשבות. אם אין הפגנות בחוץ מחוץ לדיון לא תהיה שום שביתה".

פרופ' יוסי יונה מצוות המומחים שמייעץ למחאה החברתית: "האוצר יורק לאזרחים בפרצוף. הגענו למצב שבו האזרחים נאבקים במדינה שאמורה לשרת אותם. השילוש הלא הקדוש בין מדיניות ניאו ליברלית למדינה לבין משפט היא זו שפוגעת אנושות בחברה הישראלית, אנו רואים כיצד ההפרטה מאפשרת את תלישת האיברים של המדינה מידי האזרחים והפקדתם בידי קבוצות אינטרסים, שרואים רק רווחים על חשבון האזרחים", אמר.

את הכנס חתמה רוחל'ה אברהם שהובילה את המאבק לקליטת עובדי הקבלן בהוסטלים כעובדי מדינה וטעה ביושבי הקהל אופטימיות זהירה: "רק במאבק ממושך אפשר לכופף את ידה של המדינה". היא סיפרה על מאבקם של עובדי ההוסטלים: "אט אט ראינו את הנגיסה בתלוש המשכורת. כשאומרים הקבלן גוזר קופון, על חשבון מי הוא גוזר?"