יואב גלנט - מנכ"ל חברת חיפושי הנפט והגז של שטיינמץ

במקום רמטכ"ל, המליארדר בני שטיינמץ מינה את ידידו, האלוף במיל' יואב גלנט, למנכ"ל ודירקטור בחברת נמקס אויל אנד גז ■ תנאי השכר והתפקיד של גלנט לא פורסמו, משום שמדובר בחברה פרטית

המיליארדר בני שטיינמץ מינה את ידידו, האלוף במיל' יואב גלנט, למנכ"ל ודירקטור בחברת נמקס אויל אנד גז. תנאי השכר והתפקיד של גלנט לא פורסמו, משום שמדובר בחברה פרטית.

סקורפיו החזיקה בעבר זכויות בקידוח תמר יחד עם הגיאולוג יוסי לנגוצקי, אך איבדה אותן זמן קצר לפני התגלית. החברה (לשעבר סקורפיו) מחזיקה כיום ב-42.5% מהזכויות ברישיונות "פלאג'יק", שישה אזורי רישיון שבהם נמצאים מבנים העשויים להכיל גז טבעי ונפט. השותפים האחרים ברישיונות הם טדי שגיא (42.5%), הזדמנות ישראלית (10%) וחברת AGR הנורבגית (5%), המשמשת גם כמפעיל הקידוחים.

גלנט נחשב לידיד של שטיינמץ, ולפי פרסומים בתקשורת השניים נהגו לעשות פעילות ספורטיבית יחדיו. גורמים בנמקס טענו כי המינוי לא בא על רקע הידידות עם שטיינמץ. "גלנט קיבל פניות רבות מגופים עסקיים וציבוריים, לרבות פוליטיים. אנו שמחים כי מתוך האפשרויות הרבות שהונחו בפניו, בחר גלנט להצטרף לחברת נמקס ולהוביל אותה, מתוך אמונה שמדובר בפעילות מאתגרת ומורכבת ואשר הצלחתה חיונית למשק האנרגיה".

גלנט היה מתקשה לקבל תפקיד ציבורי בכיר מבלי שהדבר יוביל עתירות לבג"ץ כנגד המינוי, בשל התנהגותו בפרשת ההשתלטות על קרקעות במושב מגוריו, עמיקם.

כזכור, מבקר המדינה קבע כי גלנט חתם על תצהירים כוזבים וראש הממשלה ושר הביטחון ביטלו את מינויו בפברואר 2011, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי המינוי מעורר ספקות במישור הערכי. גלנט, לשעבר מפקד השייטת, הוחלף ב-1997 באלי גליקמן, היום מנכ"ל חברת החשמל.

מעבר לתנאי המשרה יכול גלנט למצוא סיפוק בכך שקיבל תפקיד מתחרה לזה של יריבו לשעבר, גבי אשכנזי, שמונה לאחרונה ליו"ר דירקטוריון שמן חיפושי נפט, שעומדת לבצע קידוח מול חוף פלמחים.