המשטרה: פוענח רצח גבי קדיס, ראש האגודה הנוצרית ביפו

קדיס נרצח במהלך תהלוכת חג המולד ע"י אדם המחופש לסנטה קלאוס ■ החשודים הם 3 תושבי יפו בני משפחת אבו-מאנה, שככל הנראה היו מסוכסכים עם קדיס

במשטרה סבורים כי פיענחו היום (ג') את רצח עו"ד גבריאל "גבי" קדיס, יו"ר האגודה הנוצרית אורתודוקסית ביפו, במהלך תהלוכת חג המולד בתחילת החודש - כך דווח בגלי צה"ל.

3 תושבי העיר בני משפחת אבו-מאנה נעצרו בחשד למעורבות ברצח. אתמול (ב') הוגשה נגד החשודים הצהרת תובע, ומעצרם הוארך עד יום חמישי.

המניע, כפי שסוברים במשטרה, הוא סכסוך בין השלושה לבין קדיס על רקע מינויו לתפקיד יושב ראש האגודה הנוצרית אורתודוקסית ופעילותו להשבת נכס ששוויו כ-10 מיליון שקל לידי האגודה, עליו השתלטו החשודים בשנים האחרונות. קדיס הגיש בעבר תלונות נגד אחד החשודים, אך האיש זוכה מאשמה. על-פי החשד, זו הפעם השלישית בה ניסו המעורבים להתנקש בחייו.

אחד החשודים הוא טלאל אבו-מאנה, תושב יפו בן 55 שהיה מסוכסך עם קדיס. אבו-מאנה עצמו כיהן בעבר כיושב ראש האגודה הנוצרית-אורתודוכסית, ועל-פי החשד בתקופת כהונתו השתלט על אותו נכס השייך לאגודה. הוא נחשד בקשירת קשר לביצוע הרצח וסיוע לאחר מעשה. במשטרה חושדים שהוא זה ששלח את החשודים ברצח, תאופיק דאלו, בן 24, ופואד בן ג'מיל אבו-מאנה, בן 25, לדקור את קדיס.

שעות ספורות לפני מותו חגג קדיס בתהלוכת חג המולד, אולי אחד החגים השמחים והססגוניים ביותר של העדה הנוצרית אורתודוכסית ביפו. התהלוכה הסתיימה בטרגדיה, כאשר בסיומה דקר אלמוני מחופש לסנטה קלאוס את קדיס, אחת מהדמויות האהובות והבולטות ביפו.

למסע הלווייתו הגיעו מאות מתושבי יפו, וביניהם אחיו של קדיס, שבנאומו אמר כי אינו מבין מי רצה במות אחיו וקרא לחקור את הפרשה עד שיימצא האשם.