הגרוש של אתי דודאי מ"מעושרות" התמוטט ומת בביהמ"ש

דוד דודאי לקה באירוע לב במהלך דיון בביהמ"ש בתיק פשיטת-רגל שהגישה נגדו רשות המסים ■ לפי הפרוטוקול, מילותיו האחרונות היו "איני יכול לעמוד בטירוף הזה"

האם נטל החובות הכריע את לבו של דוד דודאי, איש עסקים ובעלה לשעבר של כוכבת הסדרה "מעושרות", אתי דודאי? דודאי (60), שנדרש על-ידי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין לשלם כ-80 מיליון שקל, לקה הבוקר (א') באירוע לב קטלני במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, התמוטט ומת.

דודאי הגיע בבוקר לאולמו של השופט איתן אורנשטיין לדיון בתיק פשיטת-רגל שהגישה נגדו רשות המסים. הרשות טוענת לחובות-עתק שצבר דודאי לחובת המדינה בגין מסים שלא שולמו משך שנים.

במסגרת בקשות לצווי עיקול שהגישה רשות המסים כנגד דודאי נטען כי הוא "השתמט משך שנים ארוכות מדיווחים על נכסיו ועסקיו", ועל כן הוצאו לו שומות בצווים, ומתנהלים נגדו הליכים משפטיים לגביית החובות.

עוד נטען כי במסגרת הניסיונות לגבות את חובות המס של דודאי התברר למדינה כי "כל רכושו של דודאי בישראל נרשם על שמה של אסתר דודאי, גרושתו, וזאת בניגוד למוסכם בהסכמי חלוקת הממון ביניהם, ואילו ביחס לרכוש המשותף בחו"ל הצהיר דודאי בהצהרת הון כי מטעמו כי כולו בבעלותו".

נגד דודאי ישנו פסק דין חלוט המחייב אותו לשלם עשרות מיליוני שקלים למס הכנסה.

הבוקר, בסביבות השעה 9:30, התייצב דודאי לדיון בבקשה להכריז עליו פושט רגל. מילותיו האחרונות, כפי שתועדו בפרוטוקול בית המשפט רגע לפני ההתמוטטות, היו: "למרות שאני מרגיש לא טוב, אני מבקש להגיד שאין לי לשלם שכר-טרחה לעורך דין. בעקבות החלטתו של בית משפט זה, המשיב ביטל את השומות. איני יכול לעמוד בטירוף הזה. מה זה השומות המטורפות האלה? אם הם טוענים שקיבלתי 80 מיליון שקל, אני חייב אותם למס הכנסה? מהיכן צצו הדברים האלה, אני נמצא בטירוף שלא יכול לצאת ממנו".

בפרוטוקול הדיון מציין השופט איתן אורנשטיין כי "לאחר שהמבקש סיים את דבריו והתיישב, ובטרם בית המשפט קם מכיסאו, נפל המבקש מהספסל על רצפת אולם בית המשפט. בית המשפט הזעיק את משמר בית המשפט, שאנשיו הגיעו תוך מספר שניות, והם הזעיקו את מד"א".

מאבטחי בית המשפט החלו בפעולות החייאה ובמקביל הזעיקו למקום צוותים של מגן דוד אדום ושל איחוד-הצלה. במשך 50 דקות ניסו אנשי כוחות ההצלה לבצע בדודאי החייאה ולהציל את חייו, אך ללא הועיל. רופא של מגן דוד אדום נאלץ לקבוע את מותו במקום.

"צוות טיפול נמרץ ופרמדיקים המשיכו בפעולות החייאה שבהן החלו מאבטחי בית המשפט", סיפר זכי הלר, דובר מגן דוד אדום. "הם קיבלו אותו ללא נשימה ומחוסר הכרה, המשיכו לבצע פעולות החייאה ממושכות, שכללו מתן תרופות, ובסופן נאלצו לקבוע את מותו".

במהלך מאמצי ההחייאה הוזעקו למקום גם בני משפחתו של דודאי, ובהם גרושתו אתי. בני המשפחה קיוו להספיק לשוחח עם דוד, אולם בסופו של דבר נאלצו להיפרד ממנו בפעם האחרונה דווקא במסדרונות בית המשפט.

ככל הידוע עמד השופט למסור החלטה בתיק טרם התמוטטותו של דודאי. עורך דינו של דודאי ביקש לדחות את ההחלטה "מפאת מצבו של המבקש", ועורכת הדין שייצגה את המדינה, עו"ד יעל בן-משה, אמרה כי אין לה התנגדות לבקשה.

השופט קבע כי הדיון יתחדש ב-26 בחודש, אך בהמשך התברר כי דודאי נפטר.