מ. הביטחון: פינוי הבסיסים במרכז יפנה 4,000 דונם לדירות

ראש מינהלת המעבר של צה"ל לנגב: "עם השלמת הפינוי של אותם בסיסים אנחנו נוכל להסיר מגבלות בנייה רבות שקיימות כיום, כמו מגבלות של בנייה לגובה" ■ מנרב ואלקטרה זכו אתמול במכרז להקמת עיר הבה"דים בדרום

ראש מינהלת המעבר של צה"ל לנגב, תא"ל (במיל') חזי משיטה, מעריך כי עם השלמת המעבר של מחנות הצבא לבסיסיהם החדשים בדרום - יתפנו לא פחות מ-4,000 דונם לבנייה במרכז הארץ ובאזורים שנחשבים כיום לאזורי ביקוש לוהטים. מדובר בשטחים נרחבים בתל השומר, בצריפין, בגלילות ובמקומות נוספים ברחבי גוש דן.

"אלה שטחים שעצם הפינוי שלהם יהווה מקור מימון והשגת תקציבים ליישום תוכנית המעבר כולה של צה"ל לדרום הארץ", אמר משיטה ל"גלובס", "עם השלמת הפינוי של אותם בסיסים אנחנו נוכל להסיר מגבלות בנייה רבות שקיימות כיום, כמו מגבלות של בנייה לגובה. הדבר יאפשר הקמה של בניינים גבוהים הרבה יותר בשטחים שבהם ניתן לבנות כיום נמוך ויתווספו יחידות דיור רבות להיצע".

תחשיבים שעשתה בעבר עבור משרד הביטחון חברה חיצונית בהתייחס למחנות צה"ל שפועלים כיום במתחם גלילות בלבד, העלו כי עם פינוים המדינה תוכל להכניס לקופתה לא פחות מ-20 מיליארד שקל. זאת, ממגוון סוגי המסים שהיא תגבה במסגרת שיווק הקרקעות ומכירת הדירות שיבנו עליהן לציבור הרחב. מדובר בקרקעות באחד מאזורי הביקוש הגדולים בארץ, במרחב שבין תל אביב, רמת השרון והרצליה. קרקעות בסדר גודל נרחב יתפנו בתוך שנים אחדות גם באזור צריפין, כשרוב מחנות ההדרכה המיושנים יתרוקנו מחיילים.

על פי תכנית משרד הביטחון, חלק מהקרקעות בצריפין ניתן יהיה לפנות כבר במהלך 2017, עם השלמת המעבר לקריית ההדרכה והמעבר של יחידות תקשוב רבות שפועלות באזור זה - לקריית התקשוב החדשה שעתידה לקום באזור באר שבע. השטחים שיפונו בצריפין יחולקו בין כמה רשויות מקומיות וחלקן, מתכננות להקצות אותן לבנייה ואחרות, שוקלות אם להכריז עליהם כשטחים ירוקים ולהקים בהן פארקים.