נער קרא בפייסבוק להתיר כניסה בחינם לחרמון - ונעצר

צעיר בן 13 ממג'דל שמס קרא בפייסבוק להוזיל את הכניסה לחרמון לתושבי האזור - ונדהם כששוטרים הידפקו על דלת ביתו ועצרו אותו לחקירה בחשד להפרת סדר

דמי הכניסה שגובים מפעילי אתר החרמון מהמבקרים הצליחו לעורר לא מעט ביקורת, ולאחרונה אף עלתה בכנסת הצעה הקוראת לאפשר לכלל אזרחי ישראל להשתשך חינם אין כסף בשלג הלבן. אבל מה שמותר לנבחרי הציבור - ככל הנראה אסור לאזרחים מן השורה.

נער בן 13 ממג'דל שמס שבגולן הציע השבוע לחבריו בפייסבוק "לצאת להפגנה כדי שהכניסה לחרמון תהיה בחינם לתושבים ויקרה יותר לתיירים" - ונדהם, בעקבות זאת, לפתוח את דלת ביתו לשוטרים - שעצרו אותו בגין חשד להפרת סדר.

אחרי חקירה שנמשכה שעתיים, שוחרר הנער המבוהל לביתו - לא לפני שהבטיח לאמו כי לא יעלה בדף הפייסבוק שלו עוד אמירות "מקוממות". בשיחה עם חדשות 2 הוא סיפר כי המניע ליוזמה היא העובדה שחרף המרחק הקצר הוא מעולם לא ביקר בחרמון, ומחה על כך שגם תושבי הגולן נדרשים לשלם את דמי הכניסה.

"הוא והאחים שלו מעולם לא היו שם, כי זה יקר מאוד, ואין לנו כסף לזה", סיפרה אמו של הצעיר. "אני לא מבינה למה ילדים מאילת ותל-אביב יכולים להגיע להר שנמצא ליד הכפר שלנו, אבל אנחנו לא".

במשטרה אישרו כי בעקבות הדברים שכתב אותו נער בעמוד הפייסבוק שלו, אכן נפתחה בדיקה. עם זאת, הדגישו שם כי אחרי שעוכב לחקירה והתברר גילו הצעיר - שוחרר הנער לביתו.

המשטרה פרסמה תגובה בפייסבוק בזו הלשון: "גולשים יקרים, בעקבות טענות ופרסומים שונים ברשת בדבר מעצר כביכול של נער בן 13 מהצפון, שהתבטא נגד המחירים באתר החרמון, לפניכם השתלשלות האירוע: בעקבות פרסומים שונים שהופצו בשבוע שעבר ברשת, אשר נשאו סממנים לאומניים ומסיתים, נפתחה חקירת כוחות הביטחון בנושא. במסגרת החקירה הכוללת זומן גם הנער יחד עם אביו בחשד למעורבותו בהפרות סדר סמוך לאתר החרמון, ובכלל זה חשד ליידוי אבנים והסתה ברשת. החוקרים הסבירו לנער ולאביו את חומרת המעשים, ובתום הבירור הוא נשלח לביתו".