התקשורת הזרה נערכת לעימות ישראלי עם איראן

גופים שונים, ובהם סוכנות רויטרס, שכרו גגות בתים בת"א על מנת להיערך לצילום מתקפה על העיר ■ כמו כן, רשתות טלוויזיה בעולם שלחו מפיקים בכירים לישראל

למרות אי-הוודאות המתמשכת בישראל סביב ההתמודדות עם הגרעין האיראני, ל"גלובס" נודע כי התקשורת הזרה מרגישה כי אירוע רב-משמעות עומד להתרחש.

נודע כי באחרונה שכרו גופים שונים, ובהם סוכנות הידיעות רויטרס, גגות בתים בתל-אביב, על מנת להיערך לצילום מתקפה על העיר. כמו כן, רשתות טלוויזיה בעולם, משמעותיות יותר ופחות, שלחו מפיקים בכירים לישראל על מנת לבחון אמצעי הלנה, תשתיות תקשורת, ואף אמצעי מיגון לטובת צוותים גדולים שיגיעו לישראל על מנת לסקר את האירועים.

בין הגופים שבוחנים היערכותם בימים אלה גם הרשתות FOX, NBC ו-CBS האמריקנית וכן רשתות אירופיות ואסיאתיות.

גורם בכיר באחד מגופי השידור הזרים אמר ל"גלובס": "זה יהיה לא הגיוני לא להיערך לכך, כשאנחנו שומעים את שר הביטחון שלכם מתבטא ללא הרף בנושא. זו הערכות דומה לזו שהייתה כאן לפני ימי מלחמת המפרץ בראשית שנות ה-90".

חנני רפופורט, מנכ"ל JCS, המאכלסת בבנייניה את מרבית הרשתות הזרות בישראל, אמר ל"גלובס": "אנחנו מקבלים שאלות בימים האחרונים לאור התגברות שטף הפרסומים סביב עימות אפשרי במזרח התיכון בחודשים הקרובים. אנחנו אכן מקבלים פניות מלקוחות שלנו שרוצים לדעת איך אנחנו נערכים לקראת האפשרות של מלחמה כוללת באזור, מבחינת אמצעי הפקה בשידור ובחירום והן מבחינת מרכזי התקשורת שלנו בירושלים ובתל-אביב. אנחנו שומעים את הפניות ונערך למצב. כולי תקווה כי התכנונים יישארו על הנייר".

בגופי התקשורת המוזכרים בידיעה סירבו להגיב.