המועצה לצרכנות לעיריית ת"א: החזירו כסף על כרטיסי חניה מנייר

עם ההודעה על תום השימוש בכרטיסי חניה מנייר בת"א, המועצה לצרכנות קוראת לעירייה לאפשר לצרכנים לקבל את כספם בחזרה עבור הכרטיסים שאינם בתוקף

עם ההודעה על תום השימוש בכרטיסי חניה מנייר בעיריית תל-אביב, המועצה לצרכנות קוראת לעירייה לאפשר לצרכנים לקבל את כספם בחזרה עבור הכרטיסים שאינם בתוקף ולהבהיר אילו כרטיסים עדיין ראויים לשימוש.

הסדרי החניה הנוהגים בתל-אביב עד היום אפשרו תשלום אגרת חניה גם באמצעות כרטיסי חניה מנייר - בין אם הם מקומיים (על-פי הסדר בין העיריות ירושלים, חיפה ותל אביב) ובין אם בכרטיס ארצי בהנפקת מרכז השלטון המקומי.

בפרסום שבו יצאה העירייה השבוע מודגש בכותרת באותיות גדולות כי "כרטיס חניה מנייר - פג תוקפו!", ולהמחשה מצולם כרטיס חניה מנייר ועליו מסומן X. באותיות הקטנות מתחת לכותרת מצוין כי כרטיסי החניה מנייר המקומיים מבוטלים, ורק בתחתית המודעה מובהר כי ניתן להמשיך ולהסדיר חניה בעיר באמצעות כרטיסי חניה ארציים מנייר.

לעמדת המועצה לצרכנות, הניסוח אינו בהיר דיו, וקיים חשש כי הוא יטעה צרכנים שיש ברשותם כרטיסי חניה ארציים, כך שיחשבו שאינם בתוקף וישמידו אותם - כשבפועל אין הדבר כך.

המועצה פנתה לראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, וביקשה לפרסם מיידית הודעה המבהירה כי כרטיסי החניה הארציים לא בוטלו, וניתן להשתמש בהם גם לאחר 13 בפברואר.

עוד מבקשת המועצה, כאמור, לאפשר לצרכנים שנותרו ברשותם כרטיסי חניה מקומיים לקבל את כספם בחזרה.

"מענה הולם"

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה: "ביטול האפשרות לשלם באמצעות כרטיסי חניה אושר על-ידי העירייה בחודש יוני 2012, ומאז ועד היום זוכה הנושא לסיקור תקשורתי ופרסום רב, כולל בעיתונות הארצית ובשילוט הציבורי.

"העובדה שמדובר בכרטיסים המקומיים מודגשת מספר פעמים במודעה ולא מופיעה באותיות הקטנות כפי שנטען. כמו כן, מודגש במודעה כי ניתן להמשיך להשתמש בכרטיסים הארציים.

"מרגע קבלת אישור משרדי התחבורה והפנים ופרסום התיקון ברשומות, במאי 2011, ניתן לציבור פרק זמן של חצי שנה לניצול כרטיסי החניה שכבר נרכשו. יתרה מכך, לאחרונה אף הוחלט להאריך פרק זמן זה ב-3 חודשים נוספים, לפנים משורת הדין ולטובת הציבור, כך שהמועד האחרון לשימוש הינו 13 בפברואר 2012.

"בנסיבות אלה אנו סבורים כי סך כל פרק הזמן שניתן לניצול כרטיסי החניה שכבר נרכשו הינו סביר והגיוני למימוש הכרטיסים הנותרים, ויש בו משום מענה הולם לרוב-רובם של המקרים".