עובדי תנובה: "בעלי המניות לא ישתכשכו בג'קוזי של חלב ודבש"

‎‎עובדי תנובה פוצצו את המו"מ עם ההנהלה ומאיימים בשביתה‏: "בעל מניות שאינו יודע שובע ימצא עצמו מול מחאת העובדים, שמחאת הקוטג' תהיה חיוורת לעומתה"

ועד העובדים של תנובה מבקש מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בחברה ולפתוח מיד בהליכים לקראת השבתה, וזאת בעקבות פיצוץ המשא-ומתן אמש בינם לבין נציגי הנהלת החברה על חידוש הסכם השכר.

בוועד העובדים טוענים כי בחודשים האחרונים הם גילו איפוק לאור המחאה החברתית והקפידו על שקט תעשייתי ועל המשך התפקוד השוטף של החברה, בניסיון לאפשר לה לצלוח את המשבר, שכלל חרם צרכנים.

‏‏9 חודשים לאחר שהסכם השכר הקודם פקע, כך טענו היום (ד') העובדים, הנחה יו"ר החברה את ההנהלה לקיים עם נציגות העובדים משא-ומתן "על פירורים, תוך התעלמות מופגנת מהרווחיות של החברה, שכל כולה נזקפת לזכות עבודתם הקשה של עובדיה, לאיפוק שגילו והימנעות מניצול ציני של חרם צרכנים. זאת, בה בעת שכיסי בעלי המניות שהחזירו את השקעתם זה מכבר הולכים ותופחים", כפי שנמסר מוועד העובדים.

עם פיצוץ המשא-ומתן אמר יו"ר הוועד, אחיאב שמחי, כי "רק לפני חודש התבשרנו בכל אמצעי התקשורת כי תנובה תחלק דיבידנד של 280 מיליון שקל, המשלים חלוקת דיבידנד קודמת לסכום מצטבר של 2.15 מיליארד שקל. זו תוצאה של תרומת עובדי תנובה ממרצם ומכוחם לרווחיות החברה ולמיצובה כחברה מובילה. ללא מסירות העובדים, תנובה הייתה קורסת בקיץ האחרון ברעש גדול. עתה באה ההנהלה ותובעת מאיתנו לגלות סבלנות ואיפוק, ונראה שבעלי המניות סבורים כי האחריות היא משימה שמוטלת על כתפי העובדים בלבד".

‎‎‏"מחאת הקוטג' תחוויר מול מחאת העובדים"

‏במכתב ששיגר בעניין עו"ד בני כהן, המייצג את עובדי תנובה, אל מנכ"ל החברה, אריק שור, נאמר עוד כי "בעל מניות שאינו יודע שובע, וכל מטרתו היא להמשיך ולגרוף עוד ועוד רווחים, תוך התעלמות מחובתו המוסרית והמשפטית לתגמל את העובדים, ימצא עצמו מול מחאת ציבור העובדים, שמחאת הקוטג' תחוויר מולה בצבעה של אותה גבינה".

‏כהן הוסיף וכתב לשור כי "עובדי תנובה לא יסכימו שבעלי המניות ישתכשכו בג'קוזי של חלב ודבש, בעוד הדירקטוריון מטעמו מטיף מוסר ומקונן על היעדר יכולת לתגמל את עובדיו תגמול ראוי, נוכח החשיבות הרבה של הערכות לעתיד. עובדי תנובה לא יוכלו לעמוד מן הצד ולראות איך בעלי המניות חולבים את הפרה תנובה - בעוד הם נאלצים להסתפק בזרזיפים הניתזים מן הדליים".‏

מתנובה נמסר בהתייחס לדברים כי "תנובה לא מנהלת את יחסי העבודה שלה מול העובדים מעל דפי העיתונים". ‏‎‎‏