רק חצי אחוז מפניות הציבור במשרד המשפטים התגלו כמוצדקות

עפ"י דוח האגף לביקורת פנימית ופניות הציבור במשרד המשפטים לשנת 2010 שפורסם היום, מתוך יותר מ-7,000 פניות שהתקבלו - רק 42 התבררו כמוצדקות

מתוך יותר מ-7,000 פניות שהתקבלו במחלקת פניות הציבור במשרד המשפטים בשנת 2010, רק 42 התבררו כתלונות מוצדקות, מעט יותר מחצי אחוז - כך עולה מדוח האגף לביקורת פנימית ופניות הציבור במשרד המשפטים לשנת 2010, שפורסם היום (ד').

מתברר כי כ-5,400 מהפניות היו בנושאים שאינם בסמכות משרד המשפטים, כ-1,000 פניות נוספות לא כללו תלונה, ומבין 524 התלונות נמצאו 42 מוצדקות, 53 "מוצדקות חלקית" ו-429 לא מוצדקות.

מבין יחידות משרד המשפטים שבעניינם נמצאו התלונות המוצדקות הרבות ביותר: פרקליטות המדינה ופרקליטויות המחוז - 15 תלונות מוצדקות באופן מלא או חלקי; אגף האפוטרופוס הכללי והכנ"ר - 14 תלונות מוצדקות או מוצדקות חלקית; הטאבו והאגף לסיוע משפטי - 11 תלונת מוצדקות באופן מלא או חלקי, כל אחד; רשם העמותות - 10 תלונות; רשם החברות - 8 תלונות מוצדקות באופן מלא או חלקי.

שיעור התלונות המוצדקות ביחס למספר התלונות שהוגשו נגד כל יחידה הוא הגבוה ביותר אצל רשם העמותות ורשם החברות - 34% ו-30% בהתאמה.

בין התלונות שנמצאו מוצדקות: חברה שנחקרה על-ידי רשות ניירות ערך התלוננה על כך שקלסרים שנלקחו ממשרדיה לא הוחזרו במשך תקופה ארוכה; מתמחה במשרד התלונן על שלא שולמו לו דמי ההבראה המלאים ביחס לתקופה שבה עבד במשרד; עורך דין התלונן שכשביקש לעיין בתיק טאבו בנתניה, נמסר לו כי התיק חסר בגנזך המדינה - תשובה שהתבררה כלא נכונה; עורך דין התלונן כי לא ניתן להשיג במשך תקופה ארוכה עורך דין מפרקליטות מחוז תל-אביב.