בונוסים בנמל אשדוד: 25 אלף שקל בממוצע לעובד

הבונוסים, בהיקף 33 מיליון שקל, יינתנו במסגרת דיבידנד ענק בסך 330 מיליון שקל שתשלם חברת נמל אשדוד למדינה

1,300 עובדי נמל אשדוד צפויים לקבל מהמדינה בונוסים בהיקף 33 מיליון שקל. הבונוסים ישולמו במסגרת הדיבידנד הענק שתשלם חברת נמל אשדוד למדינה עבור רווחיה בשנים 2008-2010. הסכום, העומד על כ-25 אלף שקל לעובד בממוצע, אמור להיות משולם על פי כללי רשות החברות הקובעים כי עובדי החברה זכאים לבונוס של עד 10% מכל דיבידנד ששולם כדין.

דירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר לאחרונה תשלום 330 מיליון שקל דיבידנד עבור הרווחים שצברה חברת נמל אשדוד בשנים 2008, 2009 ו-2010. מדובר ב-53% מהרווח הכולל שנצבר בקופת החברה.

מי שמעכב באופן אירוני את תשלום הבונוסים לעובדים הוא ועד העובדים של הנמל, שהודיע בשבוע שעבר לרשות החברות ולדירקטוריון כי הוא תובע להשאיר חלק גדול יותר מרווחי החברה בידיה ולהקטין בהתאם את הדיבידנד למדינה. הודעת הוועד כללה גם איומים לפתוח בהליכים משפטיים נגד רשות החברות.

לפי גורמים בתחום הספנות, התנגדות הוועד נובעת מרצון להשאיר כסף בקופת החברה לקראת הפרטתה, כדי שהעובדים יקבלו נתח משמעותי מהבעלות בחברה המופרטת. ויתור על בונוס של 25 אלף שקל אינו קורבן נורא עבור עובדי הנמל, שב-2010 קיבלו משכורת חודשית של 24,557 שקל בממוצע. עובדי נמל אשדוד דורגו במקום השני בדוח שיאני השכר האחרון שפרסם הממונה על השכר באוצר.

ביום חמישי שעבר הכריזו ועדי העובדים בחברות הנמלים על סכסוך עבודה לאחר שלא הוארך רשמית תוקף הסכם השכר מינואר אשתקד, שבו הובטחה להם תוספת שכר של 6% על פני שנתיים ולעובדי דור ב' 11% על פני שנתיים. ההסכם הוחל רטרואקטיבית מפברואר 2010 והסתיים בתחילת חודש זה. בנוסף מקבלים העובדים בונוסים כספיים בגין יעילות לאחר שביהמ"ש אסר על תמריצים של ארוחות במסעדות ושוברים לרכישת ספרים.