רקפת רוסק-עמינח תחליף את גליה מאור כמנכ"לית לאומי

(עדכון) - רוסק-עמינח עובדת בלאומי ב-8 השנים האחרונות ומכהנת כיום כמשנה בכיר למנכ"ל וכראש החטיבה העסקית של הבנק ■ יו"ר לאומי, דוד ברודט: "אני משוכנע שבזכות יכולתה וכישוריה תוביל את הבנק להישגים משמעותיים"

דירקטוריון בנק לאומי בראשותו של היו"ר דוד ברודט, החליט הערב (א') למנות את רקפת רוסק-עמינח למנכ"לית בנק לאומי. מינויה של רוסק-עמינח עוד דורש את אישור בנק ישראל, וייכנס לתוקף רק לאחר קבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים.

דירקטוריון לאומי התכנס היום לישיבה שעסקה בבחירת המנכ"ל החדש במקום גליה מאור, כאשר העיניים היו נשואות לאיש שקובע באמת - יו"ר הבנק ברודט. אמנם, ברודט הוא רק אחד מתוך 14 חברים בדירקטוריון הבנק, אבל קשה היה להעלות על הדעת מצב שבו הדירקטוריון היה יוצא נגד עמדת היו"ר, או שייבחר מנכ"ל שלא על דעתו.

על הנייר, רוסק-עמינח הייתה הבחירה המובילה: כל הדירקטורים מכירים אותה היטב, הצלחתה בתפקיד ראש החטיבה העסקית מדברת בעד עצמה, היא כבר בתוך הבנק ומכירה אותו, נהנית מתמיכה משמעותית בקרב ראשי המגזר העסקי וכמובן מתמיכה גלויה של מאור. לצד זאת, בחירה ברוסק-עמינח היא בחירה במאור צעירה, מאור 2.0. אולם, מסתבר שזה מה שהיו"ר ברודט רצה.

רוסק-עמינח, 46, היא מוסמכת (M.B.A) במינהל עסקים ובוגרת בחשבונאות וכלכלה (B.A) ובמשפטים (L.L.B), מאוניברסיטת תל-אביב. רוסק-עמינח עובדת בלאומי ב-8 השנים האחרונות ומכהנת כיום כמשנה בכיר למנכ"ל וכראש החטיבה העסקית של הבנק.

לאחר קבלת ההחלטה איחלה מנכ"לית לאומי היוצאת גליה מאור הצלחה רבה לרוסק-עמינח בתפקיד - והביעה את בטחונה כי לאומי ייהנה מהיכרותה העמוקה עם הבנק, היכרות שתסייע בעדה להיכנס לתפקיד באופן מהיר וחלק.

המועמדים המובילים היו ידועים

שני המועמדים המובילים היו ידועים: המפקח על הבנקים לשעבר, רוני חזקיהו, ורוסק-עמינח. שניהם היו מועמדים ראויים מאוד, כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות, וכל אחד מהם יכול היה להיות מנכ"ל מצוין. יש לציין כי תמיכתה של מאור ברוסק-עמינח כמחליפתה הייתה גלויה וידועה.

רוסק-עמינח קיבלה לפני כשנה את תואר מספר 2 הרשמי בבנק, ומי שהעניק לה אותו היה הדירקטוריון שבראשו עומד ברודט. במידה וברודט היה בוחר בחזקיהו, סביר היה להניח שרוסק-עמינח הייתה עוזבת את הבנק - מה שלא היה תורם ליציבותו בטווח הקצר.

יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים וציון קינן, מנכ"ל הבנק, הגיבו הערב על הבחירה: "אנו מכירים את רקפת שנים רבות, ומעריכים את מקצועיותה וניסיונה. אין לנו ספק כי בתפקידה כמנכ"ל בנק לאומי תמשיך רקפת רוסק-עמינח במסורת רבת השנים של תחרות אמיתית ועזה, אך הוגנת, בין הבנקים בישראל, לטובת הלקוחות, המערכת הבנקאית והמשק הישראלי כולו".