איתן יוחננוף: "שופרסל ומגה ישלמו את מחיר התחרות באשדוד"

אשדוד ברתיחה לאחר שרמי לוי נכנס למתחם שבו פועלות כבר שופרסל, מגה, יוחננוף, אושר עד ויינות ביתן ■ הרצון לכבוש נתח שוק הוריד את מחיר העוף ל-7 שקלים לק"ג ואת הירקות ל-49 אג' לק"ג ■ קמעונאי בעיר: "מישהו בסוף ידמם"

כך נראתה זירת הקרב החדשה בעיר אשדוד בסוף השבוע האחרון: עוף טרי נמכר ברשתות יוחננוף, אושר עד ושופרסל דיל ב-6.99 שקלים לק"ג, ברמי לוי שיווק השקמה ב-5.8 שקלים לק"ג ואילו ברשת יינות ביתן ירד מחירו עד 4.99 שקל לק"ג. כל הרשתות התנו את ההטבה ברכישה ממוצרי החנות ב-100 שקל.

מי שמזדמן לעיר אשדוד יכול היה גם לרכוש מגוון רחב של ירקות ופירות (עגבנייה, תפוזים, חסה, גזר, כרוב אדום, כרוב לבן ובצל יבש), במחיר של 89 אגורות עד שקל לק"ג. גם בכרעיים ובירקות החליטה רשת יינות ביתן לסמן את התחתית והבוקר (א'), היא הוזילה את מחירי הירקות ל-49 אגורות בלבד. "הפער על טון סחורה עומד על 500 שקל כך שאין לזה משמעות מבחינת הרשת", מסביר קמעונאי ל"גלובס".

"יש כרגע מלחמת עולם באשדוד. לא מרוויחים עכשיו כסף ומישהו בסוף ידמם כאן", אומר ל"גלובס" אחד הקמעונאים הפועלים בעיר.

בשבוע שעבר פתח רמי לוי סניף חדש בעיר, שהצטרף אל הסניפים שמפעילות הרשתות שופרסל, מגה, יינות ביתן, אושר עד, ויקטורי ויוחננוף בעיר. הכניסה של רמי לוי לעיר חידדה את התחרות. בעוד רמי לוי רוצה לכבוש נתח מהמכירות בעיר, הרשתות האחרות עושות הכול כדי שזה לא יבוא על חשבונן. העובדה שהאסטרטגיה של רמי לוי של מכירת מוצרים כלוס לידר מוכרת היטב למתחרים, מונעת ממנו לפי שעה, להיות בלעדי במבצעים. יתרה מכך, חלק מהרשתות נהגו באסטרטגיית מחיר עמוקה יותר. כך למשל ניתן למצוא היום ברשת יינות ביתן קורנפלקס תלמה 750 גרם ב-10 שקל, רביעיית נסטי ב-15 שקל, חומוס מיקי 800 גרם ב-5 שקל ודג סלומון קפוא ב-29.99 שקל לק"ג.

"אני חושב שאשדוד היא היום המתחם הכי זול בארץ", אומר מנכ"ל ומבעלי רשת אושר עד, אברום משה מרגלית, שמסרב להעריך מתי השוק בעיר יתייצב.

"לא בנויים לתחרות"

"מי שמפחד מתחרות זה מי שלא בנוי לתחרות. רמי לוי יכול לעשות משהו שאני לא יכול? אם הוא יכול למכור סחורה בהפסד, גם אני יכול. כרגע זה המשחק של רמי לוי. הוא לא יכול למכור בחינם. אז כרגע יש הרבה הצגות של מכירת עוף ב-6.9 שקלים", אומר איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף.

- מי ייפגע מהתחרות בעיר?

"שופרסל ומגה הם אלה שישלמו את המחיר. זה עוד אזור שבו שופרסל ומגה יפסידו. כנראה שהם לא בנויים לתחרות מהסוג הזה. הן כבר לא יכולות להרשות לעצמן להיות אגרסיביות כמו בעבר. ברבעון האחרון הן צנחו 60% ברווח ואני לא רואה איך שופרסל יכולה להוריד מחירים כשהיא יורדת ברווח. אנחנו מערכות נזילות ובריאות שאף גוף פיננסי לא עומד מאחורינו. אם לא נשמור על עצמנו לא נהיה קיימים ולכן כך בנינו את עצמנו".

"יש לנו פריסה מספיק רחבה ועצבי ברזל, אז נקריב את אשדוד על קרנות המזבח. מה קרה? גם רמי לוי יאכל קש כי הוא לא ייהנה מהפתיחה", אומר ל"גלובס" קמעונאי הפועל בעיר.

משופרסל ומגה לא נמסרו תגובות.