גל אוחובסקי התנצל בפני יו"ר "אם תרצו" לאחר שכינה אותו "מפלצת"

זאת עקב דרישת הרשות השנייה ■ אוחובסקי: "הגיעו לנציב פניות הציבור תלונות שהייתי תוקפני מדי כלפי האורח; אני עדיין חושב שהוא והארגון מסוכנים לדמוקרטיה"

הרשות השנייה דרשה, גל אוחובסקי התנצל. מנחה התוכנית "מה אתם אומרים" הבהיר היום (א') בשידור כי הוא לא התכוון לפגוע ביו"ר תנועת "אם תרצו", רונן שובל, בשידור. בשידור ששודר ב-29 בינואר קרא אוחובסקי לשובל "גזען" ו"מפלצת" ואף השווה בין דברים שאמר לאמירות שנאמרו על-ידי גרמנים בתחילת שנות ה-30.

על-פי דרישתו של נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, התנצל היום גל אוחובסקי על התנהלותו בראיון ששודר בסוף ינואר. במהלך ראיון עם יו"ר תנועת "אם תרצו", שזומן לאולפן יחד עם מוחמד בכרי, יוצר הסרט "ג'נין ג'נין", התלהטו הרוחות ואוחבסקי חרץ את לשונו ואף הפנה את גבו באופן מופגן למרואיין.

בעקבות תלונות שהגיעו לרשות השנייה, הנציב דוד רגב פתח בבירור התלונות במהלכו פנה לזכיינית חברת קשת תוך דרישה שאוחובסקי יתנצל על התנהגותו במהלך הראיון.

"התוכנית אליה זומן רונן שובל כמרואיין מוגדרת אמנם כתוכנית הבעת דעות ובהחלט יש מקום לכך שגם המרואיין וגם המראיינים יביעו את דעתם. אך אין זה מעניק למראיין את הזכות להשפיל את המרואיין הגם שהדעה שהוא מביע אינה נוחה למראיין. שובל הוזמן להשתתף בתוכנית ולהביע את דעתו. הוא לא כפה את עצמו על עורכי התוכנית ולא דרש להשתתף בה . לכן על מזמיניו היה לנהוג בו בכבוד בסיסי ולא להשפילו אל מול הצופים הרבים בתוכנית", כתב רגב בהחלטתו. רגב הדגיש כי אוחובסקי לא נדרש להתנצל על הבעת דעותיו אלא על דרך התנהגותו כלפי המרואיין.

בהתאם להערת הרשות לזכיינית קשת, התנצל היום אוחובסקי בפני שובל והצופים."הגיעו לנציב תלונות הציבור של ערוץ 2 תלונות על כך שהייתי תוקפני מדי כלפי האורח", אמר אוחובסקי, "אז מצד אחד, אני עדין חושב שהוא והארגון הם מסוכנים לדמוקרטיה הישראלית. מאוד. מצד שני, הדיון התלהט, ובשלב מסוים אפילו סובבתי אל האורח את הגב. שזה לא מאוד מנומס. באמת. אבל אני מבקש להבהיר שזה היה בלהט הויכוח ולא היתה לי שום כוונה לפגוע בו או להעליב מישהו מהצופים".